16
Και να που πάτησα και σε συνέλευση.
Σχετικά με το πολυσυζητούμενο θέμα, λοιπόν, θα ήθελα να σχολιάσω κι εγώ κάποια σημεία ως φοιτητής.
Περί ιδιωτικών πανεπιστημίων, καταρχάς.
Δε θα είχα αντίρρηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, υπό την προϋπόθεση ότι θα καλύπτονταν κάποιες συνθήκες.
Και δε θα είχα πρόβλημα γιατί δε θεωρώ πως είναι βλαβερό (για τον ίδιο ή για την κοινωνία) "να αγοράζει κάποιος παιδεία", όπως αγαπάνε να φωνάζουν κάποιοι δήθεν αριστεροί στους χώρους των πανεπιστημίων.
Και συμφωνώ επίσης ότι θα ήταν πολύ καλύτερα να μένουν στην Ελλάδα πολλοί από τους φοιτητές που αναγκάζονται να φύγουν στην Αγγλία ή στη Ρουμανία ή αλλού για να σπουδάσουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, ή τέλος πάντων να υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Είναι κάποιες προϋποθέσεις, όμως, που θα τις θεωρούσα απαραίτητες.
Πρώτον και κυριότερον, ότι θα εξασφαλίζεται ότι τα κρατικά πανεπιστήμια θα παραμείνουν κρατικά. Ότι δε θα αρχίσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των ήδη υπαρχόντων πανεπιστημίων και ότι θα συνεχίσει να προσφέρεται η ευκαιρία της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης όπως και σήμερα. Ότι δε θα έρθει η μέρα, δηλαδή, που ο μέσος Έλληνας θα πρέπει να πληρώνει για να σπουδάσει το παιδί του σε ένα αξιοπρεπές πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Ότι τα δημόσια πανεπιστήμια θα παραμείνουν ιδρύματα και δε θα γίνουν ανώνυμες εταιρίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πνεύμα της λειτουργίας τους.
Δεύτερον, ότι θα μπορεί κάποιος να εγγυηθεί ότι τα πτυχία που θα δίνει ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο και θα θεωρούνται ισότιμα με τα αντίστοιχα του κρατικού θα είναι όντως ισάξια, όπως επίσης ότι οι διαδικασίες εντός των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα είναι διαφανείς. Ας αγοράζεται παιδεία, αλλά όχι να αγοράζονται πτυχία, όπως κυκλοφορεί ότι συμβαίνει σε ιδιωτικά πανεπιστήμια βαλκανικών χωρών.
Τρίτον, ότι οι πόροι για τις επιχορηγήσεις που θα παίρνουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια από το κράτος δε θα αφαιρούνται από τη χρηματοδότηση των κρατικών πανεπιστημίων, πράγμα πολύ δύσκολο, αφού υποτίθεται ότι δεν μπορεί να αυξηθεί άλλο το ποσοστό του ΑΕΠ που αντιστοιχεί στην παιδεία.
Τέταρτον, ότι θα υπάρχει ένας συντονισμός μεταξύ ιδιωτικών και κρατικών πανεπιστημίων ώστε να παρακολουθείται ο συνολικός αριθμός των πτυχιούχων ενός κλάδου, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς, διότι η ενδεχόμενη αυθαίρετη ίδρυση πολλών αντίστοιχων τμημάτων σε ιδιωτικά πανεπιστήμια θα δημιουργούσε ένα επικίνδυνο πλεόνασμα στο σχετικό κλάδο και ενδεχομένως ένα επικίνδυνο έλλειμμα σε άλλους λιγότερο δημοφιλείς, δηλαδή μία πάρα πολύ επικίνδυνη ανισορροπία.
Πέμπτον, ότι αν αναγκαστούν να κλείσουν απότομα οι μισές μικρομεσαίες επαρχιακές σχολές θα υπάρχει ένα σχέδιο το οποίο θα ασχολείται με το μέλλον των δεκάδων επαρχιακών πόλεων των οποίων η οικονομική ζωή εξαρτάται από τους φοιτητές.
Δεν έχω πεισθεί ότι αυτές οι προϋποθέσεις πληρούνται.
Επίσης, αμφιβάλλω ότι η ίδρυση μη κρατικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων θα προκαλέσει έναν ανταγωνισμό ο οποίος θα ευνοήσει και τα κρατικά. Όπως δεν πιστεύω πως αντίστοιχα έχουν συμβάλει τα ιδιωτικά σχολεία στην αναβάθμιση της ποιότητας των δημόσιων σχολείων στην Ελλάδα. Το αντίθετο, θα έλεγα. Πόσο μάλλον, λοιπόν, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τη στιγμή, μάλιστα, που τα κρατικά δεν είναι τόσο υγιή ώστε να μπορούν να αντέξουν έναν καλό ανταγωνισμό.
Τώρα αν η κυβέρνηση επιμένει να ανοίξει ο δρόμος για κάτι τέτοιο στα πλαίσια της γενικότερης φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων που έχει επιλέξει ή και στα πλαίσια των οδηγιών της ευρωπαϊκής ένωσης, δικαίωμα της. Αλλά να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.
Έτσι κι αλλιώς, όμως, νομίζω πως η τόση ανησυχία περιττεύει, γιατί κατά τη γνώμη μου αποκλείεται κάποιο σπουδαίο ξένο ίδρυμα να προβεί στις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για την ίδρυση και τη λειτουργία ενός αξιόλογου πανεπιστημίου στη μικρή αγορά της Ελλάδας.
Περί ασύλου, ύστερα.
Ο όρος 'άσυλο' δηλώνει για κάποιο χώρο ότι είναι απαραβίαστος από διοικητικά όργανα και όργανα τάξεως, για να προστατεύονται κάποιες αξίες. Οι αξίες αυτές σίγουρα δεν τιμώνται από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί τελικά ο θεσμός αυτός, όταν κάθε τρεις και λίγο καμιά διακοσαριά κουκουλοφόροι σπάνε ότι μπορούν, κλείνονται μέσα απ’ τις πόρτες των πανεπιστημίων και από ‘κει πετάνε σαν κύριοι τις μολότωφ τους στους αστυνομικούς.
Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει καταντήσει ανέκδοτο.
Απορώ όμως αν πιστεύει κανείς ότι αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που τόσα χρόνια δε γίνονται συλλήψεις. Ότι αν ήθελε η αστυνομία δε θα είχε καταφέρει να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό των "γνωστών αγνώστων".
Η άρση του ασύλου είναι μία επικίνδυνη κίνηση. Ποιος (εισαγγελέας;) και με ποιες διαδικασίες θα αποφασίζει ας πούμε ότι μία κατάληψη είναι παράνομη ή αντιδημοκρατική και ποιος και με ποιες διαδικασίες θα αποφασίζει και θα διατάζει τα ΜΑΤ και τις ζαρντινιέρες να μπουν μέσα σε έναν τέτοιο χώρο για να σπάσουν μία κατάληψη με έναν πολύ όμορφο τρόπο; Μήπως τελικά ή άρση του ασύλου εξυπηρετεί τη διευκόλυνση του έργου της καταστολής των εκάστοτε αντιδράσεων και κινητοποιήσεων;
Τέλος, μου φαίνονται πολύ ύποπτες κάποιες συγκυρίες.
Τα δύο πρώτα θέματα στα κανάλια ξαφνικά είναι τα επεισόδια στην πορεία, όταν πάλι κάποιοι (αλήθεια, αυτή τη φορά ποιοι…;) κατέληξαν να επιτίθενται σε ανυπεράσπιστους αστυνομικούς κάνοντας κατάχρηση του ασύλου και ένας πρύτανης που αποφάσισε να καταγγείλει διακίνηση ναρκωτικών στους πανεπιστημιακούς χώρους, λίγο πριν η Υπουργός αρχίζει να μουρμουρίζει τις πρώτες λέξεις για το άσυλο…
Ενώ η συζήτηση στη Βουλή, που από το καλοκαίρι είχε αναγγελθεί για τον Οκτώβριο, αναβλήθηκε (ώστε να μη συμπέσει με τις δημοτικές εκλογές και να αποφευχθούν ψήφοι διαμαρτυρίας) ύπουλα για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο (ώστε να συμπέσει με τις εξεταστικές και να περιοριστούν οι αντιδράσεις των φοιτητών – κάτι που σε ένα βαθμό επιτυγχάνεται).
Σήμερα, πάντως, ένα ενιαίο πλαίσιο καταλήψεων ψηφίστηκε για άλλη μια βδομάδα στη σχολή μας πανηγυρικά και μάλιστα με πολύ μεγάλη συμμετοχή.
ΥΓ: Θα ήθελα να γράψω πολύ περισσότερα, αλλά προσπάθησα να περιορίσω το περιεχόμενο του κειμένου στα απαραίτητα. Άλλωστε, έχω γράψει παλαιότερα διάφορα σχετικά. Το καλοκαίρι, στις προηγούμενες κινητοποιήσεις, είχα γράψει δύο post συνεχόμενα: Περί εκπαιδευτικού συστήματος (1) και Περί εκπαιδευτικού συστήματος (2), ενώ το πρώτο μου post ήταν για τους "γνωστούς αγνώστους" και πρόσφατα έγραψα δυο λόγια για τους αναρχικούς και τους αναρχιδικούς. Όλα αυτά, κατά τη γνώμη μου, είναι θέματα σχετικά με το σημερινό και μεταξύ τους. Θα ακολουθήσει και post για τις φοιτητικές παρατάξεις σήμερα, έτσι όπως τις βλέπω εγώ.
27 Comments:
Στα περισσότερα έχεις δίκιο αλλά επειδή κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα, δείχνει καλύτερο να μην αλλάξει κάτι γιατί ποιος ξέρει μετά! Όσο για το άσυλο πρέπει να βρεθεί μια μέση λύση, δεν είναι δυνατόν να μπαίνει ο καθένας μέσα σε ένα ίδρυμα στο όνομα του ασύλου. Χρήζει μεγάλης συζήτησης αλλά ούτε υπομονή έχω ούτε την καλύτερη ενημέρωση!
άνοιξες ενα τεράστιο θέμα,στο ΤΕΙ Αθήνας σπουδάζω και θα ήθελα να τοποθετηθώ επι του θέματος του post σου.Σκέφτομαι ήδη να πάρω την σκυταλή με αφορμή το post σου,και να συνεχίσω με δικό μου post περί της συγκεκριμένης επικαιρότητας που τις προσεχείς μέρες θα "βγάλω" στο blog μου (αν βρω χρόνο).Μου άνοιξες την όρεξη.
οσο για το αρθρο 16 που πιστεύω πως θα το περάσουν τελικά με ή χωρίς υποτιθέμενες.....προβοκάτσιες (;),πρώτον,στα ιδιωτικά παν/μια θα βρούν δουλειά οσοι είναι με διδακτορικό (αυτοί θα διδάσκουν) δεύτερον,τα ΙΕΚ θα γίνουν ιδιωτ.παν/μια.Κάτι New York College και συναφή αυτομάτως θα προσφέρουν και αναγνωρίσμα πτυχία αλλά ΚΑΙ ισότιμα με τα πτυχία των ΑΕΙ.
με προβληματίζει δε,η υλοποίηση των ιδιωτικών παν/μιων οταν αυτά εντέλει,γίνουν...πραγματικότητα (αν γίνουν).Να σκεφτώ το μοντέλο των college της Αμερικής τα οποία βέβαια οντας ιδιωτικά,επιχορηγούνται απο το κράτος....δεν ξέρω πως θα γίνει η όλη ιστορία.Αυτό που ξέρω είναι πως ,αφενός ας κοιτάξουν το χάλι του Δημόσιου Παν/μιου (στο εστιατόριο του ΤΕΙ Αθηνας πιάτο φαι κοστίζει 3 ή 4 euro...αυτή είναι η δημόσια δωρεάν παιδεία;) και αφετέρου η Ελλάδα είναι μια αρκετά μικρή χώρα των 11.000.000 με ελάχιστες υποδομές και λιγοστούς πλουτοπαραγωγικούς πόρους.Δεν ξέρω κατά πόσο μπόρουμε να αποκτήσουμε τέτοιες πολυτέλειες,ιδιωτ.παν/μια δηλαδή.
όσο για το άσυλο,για μένα άσυλο ΔΕΝ είναι η βόμβες μολώτοφ,τα ρόπαλα το ξύλο και το χασις ή οι βιασμοί και τα κακουργήματα που διαπράττονται στα ΑΕΙ/ΤΕΙ.Άσυλο για μένα είναι ο σεβασμός στις πολιτικές θέσεις και στο προνόμιο της μοναδικότητας της προσωπικής και πολιτικής έκφρασης/σκέψης του καθενός απο μας.
sorry αν κούρασα.
η συνέχεια στο δικό μου blog
Jason με πρόλαβες!
Τώρα δεν έχω το χρόνο για ένα σχόλιο της προκοπής.
I'll be back.
Jason, έχεις απόλυτο δίκιο. Και εγώ που σπούδασα στο Deree πολλές φορές έχω πει "αν γίνει αναγνώριση, να κλείσουν τα διάφορα παραμάγαζα που υπάρχουν εδώ στην Ελλάδα". Ναι, θέλω να μπούν πολύ αυστηρά κριτήρια (π.χ 16 μέσο όρο βαθμολογίας Λυκείου+ English Proficiency). Και ναι το Deree χρειάζεται καλύτερο διδακτικό προσωπικό και καλύτερο επίπεδο σπουδαστών (πέφτει κάθε χρόνο). Και επίσης, το Κράτος να αξιολογεί ετησίως το επίπεδο σπουδών τέτοιων Ιδρυμάτων και αν παρεκλίνουν από τα standards που έχουν τεθεί, να ανακαλείται η άδεια λειτουργίας τους.
Όσο για τις πολεις που έχουν ΤΕΙ, καιρός είναι και οι ίδιοι οι κάτοικοι της να στηρίξουν παραγωγικές επενδύσεις (π.χ οι του Μεσολλογγίου να στηρίξουν το λιμάνι του Αστακού.).
Όσο για το άσυλο, καιρός είναι ΟΛΟΙ να συμβάλλουμε στην περιφρούρηση από τους αλήτες "μπαχαλάκηδες".
Πραγματικά βρήκα την αναλυσή σου πλήρης.
Δεν νομίζω πως έχω να προσθέσω κάτι.
Το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ότι στα πλαίσια μίας οικονομικής πολιτικής της οποίας την πορεία η Ευρώπη χαράζει πρέπει κάθε σκέλος αυτής να προχωρά και όχι μόνο τα τμήματα τα οποία μας συμφέρουν.
Alitnil, αυτό ακριβώς είναι το point μου. Υπό τις παρούσες συνθήκες, δε βλέπω το λόγο να ξεκινήσει μια "μεταρρύθμιση" προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αγαπητέ Βασίλη, δεν έχω να σχολιάσω πολλά, συμφωνώ κι εγώ με όσα λες.
Συμφωνώ και γι' αυτό που λες για το άσυλο. Όμως θέλω να πω τα εξής.
Βιασμοί δεν πιστεύω ότι συμβαίνουν ειδικώς στα πανεπιστήμια, τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει ή ακούσει κάτι τέτοιο. Για τα υπόλοιπα δε φταίει το άσυλο. Αν πραγματικά ήθελαν να πιάσουν αυτούς τους "γνωστούς αγνώστους", θα τους έπιαναν. Όταν κάποιοι τα σπάνε και μετά πάνε και κλείνονται μέσα, δεν κλείνονται για πάντα. Κάποια στιγμή θα βγουν. Πόσοι αστυνομικοί θα χρειάζονταν για να φυλάνε βάρδιες έξω από τις δύο πόρτες του Πολυτεχνείου για μία μέρα, δύο μέρες, πέντε μέρες, δέκα μέρες, ε μέχρι να βγουν και να τους μαζέψουν; Πόσο δύσκολο είναι όταν οι ίδιοι πάνε και τα σπάνε στα γήπεδα, που έχουν κάμερες, που έχουνε και τα ονμοματάκια τους στα εισητήρια διαρκείας μαζί με τη θέση και που είναι γραμμένοι και στους συλλόγους, πόσο δύσκολο είναι να τους μπαγλαρώσουν όταν γίνονται επειδόδια και γιατί ποτέ δε γίνεται αυτό; Εγώ σου λέω πως αν ήθελαν να τους πιάσουν, θα τους έπιαναν μια χαρά.
Και όσο για το χασίς, κυλοφορεί παντού, δεν έχει να κάνει με το άσυλο. Δεν πιάνουν πια κανέναν για χασίς. Στα σχολεία κυκλοφορεί πια, όχι στα πανεπιστήμια. Και πιο πολύ προς την αποποινικοποίηση την κόβω την ιστορία να κλείνει, παρά προς συλλήψεις.
Νάσσο, συμφωνώ μαζί σου, αλλά μία κυβέρνηση είναι κυβέρνηση για κάποιο λόγο. Πρέπει να υπάρχει οργάνωση και σχεδιασμός πίσω απ' όλα αυτά. Αν είναι να αποφασίζουμε εντελώς μόνοι μας για την οικονομική ζωή της πόλης μας χωρίς κάποια ενημέρωση ή κατεύθυνση ή πρόνοια ή κίνητρα από ττην πολιτεία, εμείς να περιφρουρούμε τους "μπαχαλάκηδες" γιατί η πολιτεία δεν μπορεί κλπ. κλπ., τότε τουλάχιστον ας μη μας δέρνουνε στις διαδηλώσεις.
Στέλιο, έχεις απόλυτο δίκιο. Η Ελλάδα αναγκάζεται να προχωρήσει σε κάποιες προσαρμογές για τις οποίες η κοινωνία και η οικονομία της ίσως δεν είναι έτοιμες και αυτό είναι ένα τίμημα που ίσως πρέπει να πληρώσουμε αν θέλουμε να απολαμβάνουμε τα οικονιμικά και τα διπλωματικά οφέλη που η ευρωπαϊκή ένωση συνεπάγεται.
Ότι δε θα έρθει η μέρα, δηλαδή, που ο μέσος Έλληνας θα πρέπει να πληρώνει για να σπουδάσει το παιδί του σε ένα αξιοπρεπές πανεπιστήμιο στην Ελλάδα.
Πολύ φοβάμαι ότι αυτή τη στιγμή ζούμε αυτό ακριβώς που περιγράφεις. Ο μέσος έλληνας έστω κ΄αν δεν το καταλαβαίνει επειδή δεν πληρώνει δίδακτρα για το πανεπιστήμιο πληρώνει κανονικότατα για να σπουδάσει το παιδί του σε ένα αξιοπρεπές πανεπιστήμιο στην περίπτωση (και είναι πολλές) που το παιδί περάσει σε άλλη πόλη. Τότε ο γονιός πληρώνει τα έξοδα μετακίνησης, ενοίκια, λογαριασμούς και φαγητό.
Σχετικά με τις ανισότητες που παράγει ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης ο Μαρξ γράφει στην Κριτική του Προγράμματος της Γκότα:
“Αν σε μερικές πολιτείες των Η.Π.Α. είναι δωρεάν και η φοίτηση σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα αυτό σημαίνει στην ουσία μονάχα ότι χορηγούνται στις ανώτερες τάξεις τα έξοδα εκπαίδευσης από το γενικό φορολογικό κορβανά”
Ότι τα δημόσια πανεπιστήμια θα παραμείνουν ιδρύματα και δε θα γίνουν ανώνυμες εταιρίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πνεύμα της λειτουργίας τους.
Όχι δεν θέλω να γίνουν ανώνυμες εταιρείες αλλά θα ήθελα πάρα πολύ να υπάρχουν και να χρηματοδοτούν το πανεπιστήμιο για έρευνα που θα γίνει για ανάπτυξη του δικού τους προϊόντος για δικό τους κέρδος.Γιατί οι φοιτητές να μην εργάζονται ή να κάνουν την διπλωματική τους πάνω σε θέματα που αφορούν εταιρείες; Αν γινόταν κάτι τέτοιο η μετάβαση των φοιτητών στον εργασιακό χώρο θα ήταν σαφώς ομαλέστερη. (Εδώ μιλώ κυρίως για τις πολυτεχνικές σχολές)
Δεύτερον, ότι θα μπορεί κάποιος να εγγυηθεί ότι τα πτυχία που θα δίνει ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο και θα θεωρούνται ισότιμα με τα αντίστοιχα του κρατικού θα είναι όντως ισάξια, όπως επίσης ότι οι διαδικασίες εντός των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα είναι διαφανείς.
Αυτή η προϋπόθεση είναι ίσως η σημαντικότερη.Το κράτος οφείλει να ελέγχει και να ελέγχει αυστηρά. Όμως ακόμα κ΄αν δεν γίνει αυτό, ο έλεγχος θα συνεχίσει να υπάρχει αλλά από την αγορά. Μία ιδιωτική εταιρεία δεν θα προσλάβει ποτέ έναν απόφοιτο που έχει ένα πτυχίο από ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο της πλάκας. Συνεπώς αν το ιδιωτικό πανεπιστήμιο ενδιαφέρεται να κερδήσει τότε θα φροντίσει αυτόματα και για την παρεχόμενη ποιότητα.
Τρίτον, ότι οι πόροι για τις επιχορηγήσεις που θα παίρνουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια από το κράτος δε θα αφαιρούνται από τη χρηματοδότηση των κρατικών πανεπιστημίων, πράγμα πολύ δύσκολο, αφού υποτίθεται ότι δεν μπορεί να αυξηθεί άλλο το ποσοστό του ΑΕΠ που αντιστοιχεί στην παιδεία.
Η νυν κυβέρνηση έχει εγγυηθεί πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα χρηματοδοτούνται από το κράτος.
Τέταρτον, ότι θα υπάρχει ένας συντονισμός μεταξύ ιδιωτικών και κρατικών πανεπιστημίων ώστε να παρακολουθείται ο συνολικός αριθμός των πτυχιούχων ενός κλάδου, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς, διότι η ενδεχόμενη αυθαίρετη ίδρυση πολλών αντίστοιχων τμημάτων σε ιδιωτικά πανεπιστήμια θα δημιουργούσε ένα επικίνδυνο πλεόνασμα στο σχετικό κλάδο και ενδεχομένως ένα επικίνδυνο έλλειμμα σε άλλους λιγότερο δημοφιλείς, δηλαδή μία πάρα πολύ επικίνδυνη ανισορροπία.
Νομίζω πως έχουμε διαφωνήσει ξανά για αυτό το θέμα σε άλλο blog. Δεν επιθυμώ κανένα συντονισμό από ένα μάτσο άσχετους γραφειοκράτες. Προτιμώ η κοινωνία να αυτορυθμιστεί βάση των δικών της πραγματικών αναγκών και όχι των θεωρητικών αναγκών που μια ομάδα σοφών θα αποφασίσει. Δεν θέλω το ΤΕΕ, το ΔΣΑ και τις λοιπές συντεχνίες που επανειλημμένα έχουν δηλώσει πως δεν επιθυμούν την άυξηση των φοιτητών στα αντίστοιχα τμήματα γιατί αυξάνεται ο ανταγωνισμός και μειώνονται τα έσοδά των επαγγελματιών να καθορίζουν τον αριθμό των φοιτητών στα πανεπιστήμια.
Πέμπτον, ότι αν αναγκαστούν να κλείσουν απότομα οι μισές μικρομεσαίες επαρχιακές σχολές θα υπάρχει ένα σχέδιο το οποίο θα ασχολείται με το μέλλον των δεκάδων επαρχιακών πόλεων των οποίων η οικονομική ζωή εξαρτάται από τους φοιτητές.
Δυστυχώς λόγω της απουσίας ενός σοβαρού σχεδίου ανάπτυξης πολλές πόλεις της επαρχίας στηρίζονται οικονομικά από τους φοιτητές που σπουδάζουν σε αυτές. Η αποχώρησή τους όντως θα δημιουργήσει οικονομικά προβλήματα. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να αφορά την παιδεία, θέματα όπως κ΄αυτό είναι της αρμοδιότητος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Τώρα αν η κυβέρνηση επιμένει να ανοίξει ο δρόμος για κάτι τέτοιο στα πλαίσια της γενικότερης φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων που έχει επιλέξει ή και στα πλαίσια των οδηγιών της ευρωπαϊκής ένωσης, δικαίωμα της. Αλλά να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.
Μακάρι να ακολουθούσε η κυβέρνηση γενικότερη φιλελεύθερη πολιτική δυστυχώς δεν το κάνει. Οι ιδιωτικοποιήσεις βαριές όπως αυτή της Ολυμπιακής μοιάζει πως δεν θα γίνουν ποτέ. Όσο για την ΕΕ έχεις δίκιο, απλά είναι κότες να βγουν και να το πουν. Λες και είναι ντροπή να εναρμονιστεί η Ελλάδα με τα λοιπά κράτη της ΕΕ όμως ούτως ή άλλως θα εναρμονιστεί.
Έτσι κι αλλιώς, όμως, νομίζω πως η τόση ανησυχία περιττεύει, γιατί κατά τη γνώμη μου αποκλείεται κάποιο σπουδαίο ξένο ίδρυμα να προβεί στις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για την ίδρυση και τη λειτουργία ενός αξιόλογου πανεπιστημίου στη μικρή αγορά της Ελλάδας.
Είναι αλήθεια σοβαρό πανεπιστήμιο δεν νομίζω πως θα ερχόταν ποτέ να επενδύσει στην Ελλάδα. Βέβαια ποτέ δεν ξέρεις, όταν μάλιστα το Χάρβαρντ δημιούργησε παράρτημα στην Ουγγαρία.
Αγαπητέ συνάδελφε, χαίρομαι όταν βλέπω σε κάποιο κείμενό μου μεγάλα και ενδιαφέροντα σχόλια επί του θέματος.
Ας τα πάρουμε, λοιπόν, ένα-ένα.
Αυτό που λέει ο Μαρξ για το φορολογικό κορβανά καθόλου δεν το συμμερίζομαι. Όπως πιστεύω στο κράτος πρόνοιας (στο οποίο κατανοώ ότι εσύ δεν πιστεύεις, ως anarchist), έτσι πιστεύω και ότι ένα κράτος οφείλει να θεσπίζει και να εφαρμόζει θεσμούς κοινωνικής μέριμνας. Για μένα κοινωνική μέριμνα είναι και η πρόσβαση στην παιδεία για όλους. Ειδικότερα στις μέρες μας, μάλιστα, που όλες οι τάξεις έχουν ουσιαστικά πρόσβαση στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, νομίζω πως η φράση αυτή περί ανώτερων τάξεων που σπουδάζουν δωρεάν με τα λεφτά όλων είναι τουλάχιστον άτοπη.
Με την ίδια λογική, θα μπορούσαμε αντίστοιχα να το θεωρήσουμε άδικο αν επιβαρύνονται όλοι (δηλαδή και αυτοί των οποίων τα παιδιά θα φοιτούν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, δηλαδή σε γενικές γραμμές οι ανώτερες τάξεις) για τις ανάγκες των κρατικών πανεπιστημίων (στα οποία θα φοιτούν τα παιδιά των υπολοίπων, δηλαδή σε γενικές γραμμές των κατώτερων κοινωνικών τάξεων). Ή θα θεωρούσες αυτή τη ροή δίκαιη, ως κάποιους είδους αναδιανομή...; Γιατί εδώ θα διαφωνήσουμε.
Όσο για τα έξοδα του γονιού στην περίπτωση που το παιδί περνάει σε άλλη πόλη, ας μην ξεχνάμε ότι το κράτος πρόνοιας που λέγαμε επιτρέπει μετεγγραφές σε φοιτητές φτωχών οικογενειών, πολύτεκνους, προστάτες οικογένειας, χρόνια ασθενείς, κλπ., και προσφέρει και τη δυνατότητα δωρεάν σίτισης και διαμονής σε εστίες και λέσχες κλπ.. Και όπως και να 'χει, δεν πάει κανείς με το ζόρι σε μια σχολή, δεν είναι είναι αναγκαστικά έξοδα, παραμένει στην ευχέρεια της οικογένειας η επιλογή για το αν θα φύγει το παιδί στην περίπτωση που δεν περάσει σε κάποια σχολή στον τόπο μόνιμης κατοικίας του.
Δηλαδή τι παραπάνω θα έπρεπε να γίνεται;
Αυτό που θα μπορούσαμε να καταλογίσουμε στη δήθεν δημόσια εκπαίδευση είναι ότι το χάος στη δευτεροβάμια ευνοεί ή μάλλον επιβάλλει τα φροντιστήρια και τελικά καθόλου δωρεάν είναι στην πράξη. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, το θέμα της δευτεροβάμιας το έχω πιάσει σε άλλο post, το θέμα των φροντιστηρίων ειδικότερα το έχουμε θίξει και αλλού και νομίζω ότι είναι κοινός τόπος πλέον αυτή η παρατήρηση.
Σε αυτό που λες περί ιδιωτικών επενδύσεων στα πανεπιστήμια, θα συμφωνήσω μαζί σου. Ας μην καταλήξουν όμως να λειτουργούν και τα ίδια τα κρατικά πανεπιστήμια ως Α.Ε., τότε μάλλον το αντίθετο θα συμβεί, δηλαδή μάλλον θα δούμε μία πολιτική ελαχιστοποίησης των δαπανών για την παιδεία μέσα σε ένα πανεπιστήμιο από τους διοικούντες μάνατζερ γιατί θα κρίνονται ίσως περιττές και ασύμφορες.
Σχετικά με την αξιολόγηση της αξίας των πτυχιών των ιδιωτικών ιδρυμάτων, ας συμφωνήσουμε λοιπόν ότι πρέπει να γίνεται έλεγχος από το κράτος, ο οποίος όντως το λογικό είναι πως θα γίνεται και από την ίδια την αγορά στην πράξη.
Μου λες ότι η κυβέρνηση έχει εγγυηθεί ότι δε θα χρηματοδοτούνται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση έχει εγγυηθεί πολλά αγαπητέ, έχει υποσχεθεί επίσης πολλά, στην πορεία όμως αναγκάζεται να κάνει την πάπια. Δεν αμφιβάλλω καθόλου ας πούμε ότι αν έρθει η ώρα που το κράτος θα δίνει λεφτά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και γίνει μία σχετική ερώτηση σε μία συνέντευξη τύπου, ο ρουσσόπουλος (με μικρό, γιατί αυτό δεν είναι όνομα πια, είναι επάγγελμα) δε θα διστάσει να απαντήσει κάτι σαν "Δεν έχει αλλάξει η δέσμευσή μας αυτή, δε χρημαοδοτούνται τα ιδιωτικά ιδρύματα, πρόκειται περί κάποιοων επιχορηγήσεων στα πλαίσια του..." μπλα μπλα.
Αλλά στο κάτω-κάτω δεν κατηγόρησα την κυβέρνηση ακόμα γι' αυτό, σ' εκείνο το σημείο απλώς εξηγώ ποιες θα ήταν οι προϋποθέσεις κατά τη γνώμη μου για να μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν οι βάσεις για να προχωρήσουμε σε μία τέτοια μεταρρύθμιση.
Στο θέμα των αριθμών των φοιτητών και των αναλογιών της αγοράς όντως έχουμε διαφωνήσει και αλλού. Ήταν εδώ, σε ένα παλιότερο post της αγαπημένης μου Πωλίνας και συγχώρεσέ με που δε σου ξανααπάντησα στη συνέχεια, αλλά μόλις τώρα πρόσεξα πως η συζήτηση είχε συνεχιστεί περαιτέρω.
Δε θα συμφωνήσουμε, γιατί εγώ πιστεύω ότι η πολιτεία πρέπει να φροντίζει να δίνει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές (τέτοιες γραμμές μπορούν να είναι και κάποια αριθμητικά όρια, γιατί όχι) για να προστατεύει τον υποψήφιο φοιτητή από το να καταλήξει αυριανός άνεργος. Και για τον ίδιο το φοιτητή και για την οικονομία και για την κοινωνία. Εσύ δεν το πιστεύεις αυτό, και εδώ έχουμε προφανώς διαφορετική ιδεολογία, δε νομίζω πως θα καταλήξουμε κάπου, στο κάτω-κάτω απόψεις είναι αυτές.
Αλλά πάντως τη στιγμή που σε ενοχλεί που ο φορολογικός κορβανάς επιβαρύνεται για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, δε θεωρείς ότι είναι άδικο να ξοδεύονται τεράστια ποσά για να σπουδάζουν (μάταια) χιλιάδες άνθρωποι ταυτόχρονα το ίδιο αντικείμενο σε δεκάδες σχολές, αντί να ενισχυθούν άλλοι τομείς; Δε θα ήταν καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων σου η τελευταία, αντί να καταλήγουν τα λεφτά σου (και μου) για την εκπαίδευση αυτών που θεωρούν ότι θα τους άρμόζε να είναι μόνο δικηγόροι ή γιατροί (και by the way, μήπως τελικά εδώ τίθεται το ταξικό θέμα που εσύ έθεσες στην αρχή...;)
Για την οικονομική ζωή των επαρχιακών πόλεων δεν έχω κάτι να προσθέσω. Φυσικά και δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο. Εγώ ζήτησα ένα σχέδιο ομαλής προσαρμογής. Τα υπουργεία, άλλωστε, συνεργάζονται. Όλα στην ίδια κυβέρνηση είναι. Άλλο αν καμιά φορά το ξεχνάνε οι Υπουργοί...
Επίσης, δε μίλησα εγώ για φιλελεύθερη πολιτική. Μίλησα για φιλελεύθερη οικονομική πολιτική. Η οποία κατά τη γνώμη μου υφίσταται και εκφράζεται με ένα ευρύ φάσμα ενεργειών, το οποίο περιλαμβάνει από τις ιδιωτικοποίσεις τραπεζών και Δ.Ε.Κ.Ο. μέχρι ακόμα και την "αντιλαϊκή" συνταξιοδοτική πολιτική της με την οποία αγνοείται το συμφέρον του εργαζόμενου για να ευνοηθεί με κάθε τρόπο η επιχήρηση.
Οδηγίες Ε.Ε. και εδώ, θα μου πεις. Σύμφωνοι, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι απαγορεύεται να το σχολιάσουμε.
Όσο για το Χάρβαρντ, μακάρι όταν ανοίξει ο δρόμος (γιατί ό,τι και να λέμε, αργά ή γρήγορα (και μάλλον γρήγορα...) θα ανοίξει) να δούμε ένα Χάρβαρντ στην Ελλάδα. Τουλάχιστον θα αξίζει τον κόπο. Θα είναι και πόλος έλξης.
Χαίρομαι να διαβάζω τις απόψεις σου και να συζητάμε πάντως, αγαπητέ. Βρίσκω μεγάλο ενδιαφέρον σε αυτό.
Παιδιά, για να έρθει το Χάρβαρντ στην Ελλάδα το πρώτο πράγμα που θα θελήσει είναι έτοιμες υποδομές. Το Deree και το American Cοllege of Thessaloniki παρέχουν τέτοιες υποδομές. Μην ξεχνάμε ότι τέτοιες επενδύσεις προϋποθέτουν ένα συγκεκριμένο business plan.
Ποίος ξέρει, μπορεί κάποτε να έρθουν τα Harvard, MIT, Yale, Oxford, Cambridge κλπ. αλλά όχι τώρα. Απο δεκαετία και πέραν.
Λες και είναι ντροπή να εναρμονιστεί η Ελλάδα με τα λοιπά κράτη της ΕΕ όμως ούτως ή άλλως θα εναρμονιστεί
==================================
Ντροπή είναι να έρχονται οι πολιτικάντηδες και να παραδέχονται ότι η δεκαετία του 1980 ήταν μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα από απόψεως μεταρρυθμίσεων στην Οικονομία. Και τα αποτελέσματα της τα βλέπουμε τώρα που αναγκαζόμαστε να τα κάνουμε όλα μαζί.
Αγαπητέ Jason, κ΄ εγώ χαίρομαι να διαβάζω τις απόψεις σου. Νομίζω πως έχει αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος από τον οποίο εγώ τουλάχιστον νιώθω πως κάτι ωφελούμαι.
Είναι αλήθεια πως δεν πιστεύω τόσο σε ένα κράτος πρόνοιας όσο σε μια κοινωνία πρόνοιας. Όμως επειδή φοβάμαι πως αυτό δεν είναι τπτ άλλο παρά μια όμορφη ουτοπία δεν εναντιώνομαι στο κράτος πρόνοιας. Η λογική της αναδιανομής του εισοδήματος μέσω της φορολόγησης για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων δεν με βρίσκει γενικά αντίθετο. Προσωπικά προτιμώ τη μέθοδο NIT (Negative Tax Income) που προτάθηκε αρχικά από τον Juliet Rhys-Williams και αργότερα από τον Milton Friedman, αλλά αυτα.Φοβάμαι όμως ότι ξέφυγα από το θέμα.
Σχετικά με τα έξοδα του γονιού δίκαιο έχεις. Δική μου η επιλογή να σπουδάσω σε άλλη πόλη, δική μου και η ευθύνη ανάληψης των οικονομικών υποχρεώσεων – επιβαρύνσεων. Όμως παραμένει το ότι για να σπουδάσεις σε μια άλλη πόλη πρέπει να πληρώσεις πράγμα το οποίο δεν συνάδει με τον χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας. Το να σου λέει το κράτος πως μπορείς να σπουδάσεις στο τμήμα που πέρασες αλλά να μην σου δίνει και τα χρήματα για να σπουδάσεις, ακούγεται σαν οξύμωρο σχήμα Προσωπικά έχω την ίδια άποψη με σένα Jason. Δεδομένου του ότι το κράτος τόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει, τόσες παροχές μπορούν να υπάρξουν. Αλλά αυτό δεν μπορεί να θεωρείται δημόσια παιδεία.
Σχετικά με την εγγύηση της κυβέρνησης περί της χρηματοδότησης, συμμερίζομαι την άποψη σου. Παρομοίως φοβάμαι πως είναι πολύ πιθανό να χρηματοδοτηθούν τα ιδιωτικά από το κράτος. Όμως ο έλεγχος της ΕΕ σχετικά με την ενίσχυση ιδιωτικών εταιρειών από το κράτος λειτουργεί αποτρεπτικά. Ιδιαίτερα αποτρεπτικά λειτουργούν μάλιστα οι ποινές που επιβάλλονται στο κράτος μέλος μόλις διαπιστωθεί κάποια παράνομη ενίσχυση. Σίγουρα τίθεται το θέμα του κατα πόσο είναι σκληρός ο έλεγχος. Απ’ ότι έχει δείξει το παρελθόν είναι αρκετά σκληρός και αποτελεσματικός. Αξίζει να αναφερθεί το θέμα που είχε προκύψει μεταξύ ΕΕ κ΄Γερμανίας λόγω της οικονομικής ενίσχυσης που είχε λάβει η VW Group απο την Γερμανία επί Σρέντερ. Η συγκεκριμένη περίπτωση είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις όταν η ελληνική κυβέρνηση (επί Σημίτη) ήταν στην προεδρία της ΕΕ.Τέλος όσο κ΄ αν δεν εμπιστεύομαι την κυβέρνηση της χώρας μου οφείλω να καταδικάσω την λανθασμένη πολιτική της και την αθέτηση των υποσχέσεων της όταν αυτές γίνουν και όχι εκ των προτέρων.
δε θεωρείς ότι είναι άδικο να ξοδεύονται τεράστια ποσά για να σπουδάζουν (μάταια) χιλιάδες άνθρωποι ταυτόχρονα το ίδιο αντικείμενο σε δεκάδες σχολές, αντί να ενισχυθούν άλλοι τομείς;
Όντως ίσως η διχογνωμία μας επί του προκειμένου να οφείλεται σε ιδεολογικές διαφορές. Θα ήθελα όμως να επαναδιατυπώσω τι πιστεύω αντιπαραθέτωντας μαλιστα δίπλα και τις δικές σου απόψεις (έτσι όπως τις αντιλήφθηκα εγώ).
Πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος πρέπει να επιλέγει ο ίδιος το τι θέλει να σπουδάσει. Η ευθύνη της επιλογής είναι ατομική όπως ατομικές είναι και οι τυχόν συνέπειες που θα προκύψουν. Το κράτος δεν γνωρίζει καλύτερα από εμένα τις επιθυμίες μου, τις ανάγκες μου και τις δυνατοτητές μου. Δεν αναγνωρίζω στο κράτος οποιουδήποτε είδους προστασία επί του θέματος όπως επίσης δεν κατηγορώ το κράτος για οποιαδήποτε λανθασμένη επιλογή μου. Όμως το κράτος οφείλει να με ενημερώσει όσο καλύτερα μπορεί για τις σπουδές μου.Σε αντίθεση, εσύ Jason πιστεύεις πως το κράτος οφείλει να παρεμβαίνει στην επιλογή των σπουδών του ατόμου με στόχο να προστατέψει την κοινωνία από πιθανό χάος και το άτομο από την ανεργία.
Άδικο θεωρώ να ξοδεύονται μάταια χρήματα για να σπουδάσουν άλλο γνωστικό αντικείμενο από αυτό που πραγματικά θέλουν. Η πλειονότητα των χρημάτων δεν χάνεται επειδή το κράτος έχει δημιουργήσει 4 σχολές νομικής και άλλες 4 ιατρικής αλλά επειδή έχει δημιουργήσει δεκάδες νέα κατ’ευφημισμό πανεπιστήμια και άλλα τόσα τει. Το θέμα είναι τεράστιο και απ’ότι καταλαβαίνεις ούτε μια νύξη επ’αυτού δεν χωρά σε ένα σχόλιο ούτε καν σε ένα ποστ.
Για το σχέδιο ομαλής προσαρμογής της οικονομικής ζωής της επαρχίας έχεις απόλυτο δίκιο.
ΥΓ
Το anarchist μην το λαμβάνεις και τόσο σοβαρά υπόψην σου όσον αφορά την ιδεολoγική μου τοποθέτηση. Ξεκίνησε σαν ένα αστείο nickname που έλεγα πως θα το αλλάξω αλλά τελικά μου άρεσε και το κράτησα.
ιάσωνα ξέρεις ότι σέβομαι τη γνώμη σου και την προσέγγισή σου.
ναι, έχεις δίκιο στα περισσότερα.
εγώ προσωπικά είμαι υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης. έτσι και αλλιώς υπάρχει σε όλα τα επιπεδα και κυρίως μαύρη (ιδιαίτερα)... γιατί να μην υπάρχει επιλογή.
και ναι, να καταργηθεί το άσυλο. δεν μπορεί στο όνομα της δημοκρατίας δέκα άτομα να διαλύουν την περιουσία της νέας γενιάς... είναι τουλάχιστον αστείο.
Αλεξάνδρα, σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια νομίζω το εξαντλήσαμε και με τους προηγούμενους, δεν έχω κάτι να προσθέσω.
Σχετικά με το άσυλο, απλώς θα ξαναπώ ότι κατά τη γμώμη μου δεν είναι το άσυλο που τους εμποδίζει να τους πιάσουν αυτούς τους δέκα που λες.
Νάσσο, πιστεύω πως το θέμα δεν είναι τι θεωρείται ντροπή εκ των υστέρων σήμερα, το θέμα είναι να ασχοληθούμε με το μέλλον.
Αγαπητέ anarchist, με ενδιαφέρον σε διαβάζω για άλλη μια φορά και καταλήγω ότι διαφωνούμε στα εξής:
Για μένα δωρεάν παιδεία υφίσταται από τη στιγμή που το κράτος έχει πληρώσει για να ιδρυθούν και εξακολουθεί να πληρώνει τεράστια ποσά για να συντηρούνται και να λειτουργούν πάρα πολλά δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα διάσπαρτα σε ολόκληρη τη χώρα. Το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν άπειρες θέσεις σε όλες τις σχολές και όλες οι σχολές σε κάθε χωριό, έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να σπουδάσει χωρίς να πληρώσει δραχμή, δε θεωρώ ότι αναιρεί το δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας και πάντως όχι το δημόσιο.
Επίσης, δε θεωρώ ότι το κράτος με το να προσπαθεί να κρατήσει κάποιες ισορροπίες παρεμβαίνει στην επιλογή του ατόμου. Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να κάνουν τις επιλογές τους. Αν τελικά δεν καταφέρνουν όλοι να τις ικανοποιήσουν με βάση τις προτεραιότητες που θέτουν (επειδή το σύστημα έχει ορίσει περιορισμένο αριθμό θέσεων), αυτό είναι μία αποτυχία των υποψηφίων και όχι του συστήματος. Στη ζωή δε δικαιώνονται όλες οι επιλογές σου, ούτε είναι σωστό και ούτε και υπάρχει λόγος. Μία επιλογή από την υλοποίησή της είναι κάτι το διαφορετικό. Η πολιτεία δε σε κατευθύνει προς κάτι, δε σου στερεί το δικαίωμα της επιλογής, απλώς δεν εξασφαλίζει ότι θα ικανοποιείται η αυτοδιάθεση όλων.
Να σημειώσω, επίσης, ότι δεν καταδίκασα την κυβέρνηση για μελλοντικές αθετήσεις υποσχέσεων. Την καταδίκασα για παρελθοντικές και εξέφρασα τις αμφιβολίες που για το μέλλον. Θα κριθεί όταν έρθει η ώρα και όχι τώρα.
Για το θέμα του ασύλου θέλω να πώ. Πιστεύω ότι ήδη η κυβέρνηση προωθεί την άρση του δημιουργώντας έκτροπα. Οι γνωστοί άγνωστοι σπάζουν όλους και τα πάντα ωστε να περάσει ο νόμος για την άρση, ώστε οι πολίτες να ζητήσουν αυτή την άρση. Και μετά τα "εσωτερικά" έκτροπα θα σταματήσουν και τα ΜΑΤ θα ξεκινήσουν τα δικά τους. Και βέβαια η κάθε κινητοποίηση/κατάληψη δεν θα υφίσταται. Πλήρης χειραγώγηση.
Η ειμαστε πολύ κορόιδα, Ιάσωνα, που δεν βλέπουμε πού μας οδηγούν ή είμαστε άξιοι της μοίρας μας επειδή βλέπουμε και τα δεχόμαστε.
Μαρίνα, συνήθως συμφωνούμε σε αυτά, και μάλιστα τώρα, όπως καταλαβαίνεις, δε θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο.
Επέτρεψε να εκφράσω και γω την γνώμη μου απαντώντας σου
1.Δεν νομίζω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο και βασικά με ξάφνιασες γιατί δεν ξανακούσει τίποτα σχετικό!Τα σχήματα θα κρατηθούν όπως έχουν.Δεν έχει σημασία αν το κρατικό θα έιναι μισή παράγκα με τον θυρωρό μόνο μέσα,δημόσια αει θα ονομάζονται,δημόσια δωρεάν παιδεία θα μας προσφέρουν και πολλοί θα τα υπερασπίζονται τώρα(βλ.''Μα γιατι το λές καλέ αυτό??μια χαρά δεν είναι το δημόσιο τει ζαμπονοκοπτικής στην άνω κωλοπετινίτσα???)
2.Μ' άρεσε αυτό το ''να αγοράζεται η παιδεία αλλά όχι τα πτυχία''.Μακάρι να ήταν έτσι,αλλά δυστυχώς πολύ αμφιβάλλω για την διαφάνεια που θα έχουν.
3.Με πιάνεις αδιάβαστη!ΠΟΙΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ????
4.Σιγά μην υπάρξει συντονισμός...Άμα το 60& των παιδιών θέλει να γίνουν γιατροί και δικηγόροι θα τους πει το ιδιωτικό ''συγγνώμη,είμαστε φουλ.Ναι προτιμάμαι να χάσουμε μερικά εκατομμυριάκια γιατί θα υπάρξει κορεσμός σ' αυτόν τον κλάδο και εμείς όπως βλέπετε νοιάζομαστε για το μέλλον αυτής της χώρας''
5.Μέχρι να παώ σ' ένα τελείως αποκομμένο τει που σπουδάζει μια φίλη μου είχα άλλη γνώμη.Αλλά επειδή είδα πως είναι να πηγαίνεις σ ένα μέρος ξεχασμένο απο το θεό με 200 φοιτητές όλους και όλους που μπήκε εκεί γιατί ο δήμαρχος του είχε καλά κονέ μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι.Και έχει δίκιο ο nassos ας στηρίξουν και καμιά επένδυση πια που μου γίνανε όλοι ιδιοκτήτες καφετεριών.Ας πανε και κάποιος στο έρημο το χωράφι!
Α και για το άσυλο :Μπουεχεχε σκοπεύω να γράψω κάτι .
Τέλος χαίρομαι πάντως που βλέπω ότι υπάρχουν και άλλα άτομα σαν και εμένα που δεν είναι τελείως αρνητικοί σε ότι ακούσουν και δέχονται να το συζητήσουν με ορισμένες προυποθέσεις..have a nice day ;)
:)
Συμφωνούμε σε γενικές γραμμές. Να σου απαντήσω, λοιπόν, κι εγώ, στα εξής:
1) Εγώ ήδη εδώ και καιρό ακούω να για μεθοδεύσεις επικείμενων ιδιωτικοποιήσεων, με πρώτο και καλύτερο το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Μακάρι να μη γίνει κάτι τέτοιο.
3) Ένα ίδρυμα και μάλιστα ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι πιθανό να υποστηρίζεται οικονομικά και από το κράτος. Δεν είναι αυτονόητο, αλλά πάντως δεν αποκλείεται. Εμένα δε με απασχολούν τόσο πολύ τα περί φορολογικού κορβανά που λέει ο anarchist πιο πάνω, απλώς ελπίζω να μη γίνει κάτι τέτοιο εις βάρος των δημόσιων πανεπιστημίων, η χρηματοδότηση των οποίων ήδη είναι ελλιπής.
5) Το ότι ο δήμαρχος είχε κοννέ είναι άλλο θέμα. Συμβαίνουν αυτά στην Ελλάδα. Για μένα είναι καλό που στηρίζεται έτσι η ελλνική επαρχία και που υπάρχουν 200 φοιτητές για να ζήσει και το χωριό, για να κυκλοφορεί χρήμα και στο χωριό (να μη συσσωρεύεται στην Αθήνα), να μην αναγκάζονται μετά οι άνθρωποι να φύγουν από το χωριό και να πάνε στην πόλη, κλπ.. Βέβαια δεν είναι αυτό το πρωτεύον για την παιδεία - και όμως, αν κλείσουν ξαφνικά τόσες επαρχιακές σχολές λόγω έλλειψης ζήτησης θα είναι τραγικό για τον κόσμο αυτόν. Ας υπάρχει, τουλάχιστον, ένα σχέδιο προσαρμογής, τίποτα περισσότερο.
Αυτό για τη Πάντειο είναι ράδιο-αρβύλα ή όντως πραγματικό;
Πρώτη φορά το ακούω αυτό.
Δεν είναι πραγματικό, δεν έχει πει κανείς κάτι τέτοιο επισήμως, απλώς φημολογείται έντονα ότι αν ανοίξει ο δρόμος για τα ιδιωτικά ιδρύματα, το Πάντειο (όσο κι αν δεν μπορούμε να το συνηθίσουμε, πλέον είναι, λέει "το Πάντειο" και όχι "η Πάντειος") είναι πολύ πιθανό να ιδιωτικοποιηθεί πολύ νωρίς, αφού είναι ένα δημοφιλές ίδρυμα που όμως αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα εσωτερικά.
Μόνο που καλύτερο θα ήταν να γίνει μια "αναδιοργάνωση" τώρα που είναι ΝΠΔΔ, να πάρει την αυτονομία που χρειάζεται (αυτονόητο πράγμα για ένα Πανεπιστήμιο) και μετά βλέπουμε.
H Rioda μου επιβεβαίωσε ότι το Πάντειο Πανεπιστήμιο ήταν "Πάντειος Σχολή", Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, αλλά τότε θεωρούνταν κατώτερες σχολές.
"η τωρινή ΑΣΟΕΕ ήταν η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ και το ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ήταν η ΠΑΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ, Ν.Π.Ι.Δ. και τα δυο, θεωρούνταν βέβαια κατώτερες σχολές και τα διπλώματά τους καμια σχέση δεν είχαν με εκείνα του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ και του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ. Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν υπήρχαν άλλα!
Κατώτερες Σχολές ήταν επίσης το λεγόμενο ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, από όπου αποφοιτούσαν υπομηχανικοί, καθώς και η ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ και κάποιες επαγγελματικές τεχνικές σχολές όπως εκείνη του Αγρινίου."
http://gmargari.wordpress.com/2007/01/13/paideia-volivia/#comments
Έτσι είναι.
Εδώ η Χαροκόπειος ήταν σχολή και έγινε Πανεπιστήμιο...
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες και το link.
αν είχαν αυτοί που κατέχουν τα έδρανα... το μυαλό σου ,η χώρα μας θα πετούσε, δε θα βογγούσε όπως όλοι μας ξέρουμε μια και την ακούμε καθημερινά....
λοιπον, λοιπον, να μαι και δω..
νομιζω οτι εχω να πω αρκετα πραγματα αν και ειμαι μαθητρια λυκειου και οχι φοιτητρια.. sorry αν σας γυριζω λιγο πισω αλλα σημερα το διαβασα..
καταρχας πιστευω πως η ιδρυση ιδιωτικων το τελευταιο πραγμα που θα πετυχει ειναι να κανει τα κρατικα καλυτερα λογο ανταγωνισμου!
αν θελουν να βελτιωσουν τα δημοσια, ας δωσουν περισσοτερα χρηματα! ισως ειναι λιγο ακραιο αυτο που θα πω, αλλα πιστευω πως μπορει και να γινει. Οπως στα ιδιωτικα σχολεια, οταν ενα παιδακι δεν τα παει καλα, κανει ο μπαμπας μια δωρεα και ολα μελι-γαλα..(και μιλαω πολυ συγκεκριμενα αφου γνωστος μου πηγαινε σε ιδιωτικο και το ειδε να συμβαινει!!), ετσι λοιπον και στα επερχομενα ιδιωτικα πανεπιστημια, οποιος εχει λεφτα, θα παιρνει το πτυχιο του χωρις να ανησυχει και πολυ!
εκτος απο αυτο ομως, πιστευω πως σχεδον σιγουρα, τα κρατικα πτυχεια θα υποβαθμιστουν και δεν θα πιανουν μια μπροστα στα ιδιωτικα!!
οσο για το ασυλο τωρα, δεν ξερω τι μπορει να γινει..οπως ειπατε και σεις...ειναι δυκοπο μαχαιρι..απο τη μια η κατασταση εχει φτασει στο απροχωρητο με τα μπαχαλακια που μεζευονται εκει μεσα, αλλα απο την αλλη το ασυλο ειναι ασυλο ρε παιδια! ας παρετε εσεις οι φοιτητες την κατασταση στα χερια σας και οπως ειπε και καποιος εδω μεσα, μην αφησετε κανεναν απο αυτους να μπει!!
οσο για τη διακινηση ναρκωτικων στο ΕΜΠ, ακολουθηστε αυτο το link..
http://www.ntua.gr/gr_announce/pdf/20070119_prytaneia1.pdf
(αν δεν σας το βγαζει, μπειτε εδω
http://www.edopolytexneio.org/mediawiki/index.php?title=%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1
sorry για την εκταση, αλλα δεν μπορουσα να αντισταθω!αυτα..
Συμφωούμε και εδώ, αλλά ξέρεις, όταν με το καλό μπεις κι εσύ σε ένα (πολύ καλό, όπως προβλέπω) πανεπιστήμιο, θα δεις την τεράστια διαφορά με τα περιορισμένα όρια του σχολείου και θα συνειδητοποιήσεις τι χάος επικρατεί και πόσο δύσκολο είναι να υπάρξει ουσαστική οργάνωση από διοικητικής πλευράς αλλά και από την πλευρά των φοιτητών.
Ευχαριστούμε για το link.
Η μεγάλη έκταση μας τιμάει, μακάρι να είχαν όλοι να πουν πολλά για τα (κατά τη γμώμη μου) σημαντικά θέματα - πόσο μάλλον νεαροί άνθρωποι, σαν εμένα κι εσένα.
Καταλαβαινω αυτο που λες.. μου λενε και μεγαλυτεροι φιλοι μου πως δεν ειναι τοσο ευκολο να υπαρξει πληρης οργανωση που να μπορει να καλυψει ολες τις αναγκες που παρουσιαζονται..τωρα ομως βγαινουν ολοι και κατηγορουν τους φοιτητες οτι 'κανουν πλατες' στους κουκουλοφορους και τους ανοιγουν και τις πορτες! εδω το ειπαν μεχρι και για εμας!! δεν ξερω τι μπορει να γινει απο τη δικη σας πλευρα, παντως αν δεν γινει κατι συντομα, πολυ απλο'ι'κα, παει το ασυλο!! ειναι αναμφισβιτητα ενα δικαιωμα που το κερδισαν με πολυ κοπο και μας ανηκει!!
κατι αλλο που ξεχασα να αναφερω εχθες για την ιδιωτικοποιηση των πανεπιστημιων, ειναι οτι ανεξαρτητα απο το αν εγω μπορω να πληρωσω και να μπω σε ενα τετοιο πανεπιστημιο, δεν μπορω να καταλαβω γιατι να δωσω χρηματα για κατι το οποιο ΠΡΕΠΕΙ να ειναι δημοσιο! (τωρα θα μου πειτε,αν δεν μ'αρεσει, να παω σε δημοσιο, αλλα ειπα και εχθες τι επιπτωσεις πιστευω οτι θα υπαρξουν για τα κρατικα πτυχεια..)
να σου πω την αληθεια..φοβαμαι για τη μορφη που θα εχει το πανεπιστημιο οταν θα ερθει η ωρα να μπω.. οπως ελεγαν και σε κατι παλιες καταληψεις 'φοβαμαι αυτα που θα γινουν για μενα χωρις εμενα'
( ελπιζω να μην σας κουρασα :) εχω πολλα να πω αλλα ποιος μ'ακουει..)
Κοίταξε, όποια κι αν είναι η γνώμη μου για την απολιτίκ νεολαία μας και το φοιτητικό συνδικαλισμό σήμερα (θα τη βεις σε άλλα post, αν σε ενδιαφέρει), υπάρχουν κάποια "κόκκινα κουμπιά" που όταν κάποιοι τα πατάνε... ο κόσμος ξυπνάει.
Έχω την εντύπωση ότι η άρση του ασύλου είναι ένα τέτοιο κουμπί και πιστεύω πως δε θα περάσει εύκολα.
Όπψς σωστά λες, έχει χυθεί αίμα γι' αυτήν την κατάκτηση.
Θα δούμε...
Συμφωνώ με αυτό που λες για τη δημόσια παιδεία - θεωρώ αυτονόητο πως πρέπει να υφίσταται δημόσια παιδεία.
Είναι, όμως, μεγάλη κουβέντα τι επιτρέπεται και τι περιορίζεται σε μία φιλελεύθερη οικονομία, πόσο μάλλον τη στιγμή που υπάρχουν κοινοτικές οδηγίες που πρέπει να σεβαστούμε.
Απλώς πιστεύω πως η ελληνική οικονομία και κοινωνία δεν είναι ώριμη για κάτι τέτοιο, δεν πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις και ως εκ τούτου πρόκειται για ένα εγχείρημα πολύ επικίνδυνο για όλους μας.
Δε μας κούρασες, σου ξαναλέω ότι χαιρόμαστε που έχεις πολλά να πεις.
Όλο και κάποιος σ' ακούει - πρώτα απ' όλα σ' ακούω εγώ!
Γιατί, εμένα ποιος μ' ακούει;
Και όμως, και που θα διαβάσουν ένα post μου 100 άνθρωποι ας πούμε και θα βρεθούν και 20 που θα έχουν και κάτι να σχολιάσουν, κάτι είναι κι αυτό.
Το πιο σημαντικό όμως είναι δεν είναι ποιος ακούει την άποψή σου, είναι ότι έχεις άποψη.
Και φαντάζομαι ότι ξέρεις πόσο σημαντικό είναι αυτό στις μέρες μας...
(Σοβαρά τώρα, γιατί δεν ανοίγεις κι εσύ ένα blog; Δεν είναι πολύς χρόνος από τη ζωή σου, άνοιξέ το και γράφε όποτε θέλεις ό,τι θέλεις. Θα δεις ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι άνθρωποι που θα σε διαβάζουν και θα βρεις κι εσύ πολύ όμορφα πράγματα στη bloggόσφαιρα. Σκέψου το - και για ό,τι χρειαστείς εδώ είμαι. Φιλιά...)
:) λες ε? τωρα που το σκεφτομαι..πολυ ωραια!! μεσα στην εβδομαδα θα προσπαθησω να ανοιξω!! σε ευχαριστω και για την βοηθεια!!:) μαλλον θα τη χρειαστω!!
φιλια!!
Ωραία, στο profile μου έχω και το mail μου και το MSN μου - ξέρεις λοιπόν πού θα με βρεις!
Θα σε περιμένω.
Φιλιά.
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home