Friday, December 15, 2006

Anarchy in Greece

I am an antichrist.
I am an anarchist.
Don't know what I want,
but I know how to get it.
I wanna destroy the passer-by, ‘cos I…
I wanna be anarchy!
Όχι, φίλε μου.
Αυτό δεν είναι αναρχία.
"I wanna destroy the passer-by 'cos I wanna be anarchy!"
Εδώ και χρόνια το ακούω και το ξαναακούω και δεν μπορεί να χωρέσει το μυαλό μου το πώς μπορεί κανείς να πιστεύει κάτι τέτοιο.
Και δεν το λέω για τους ίδιους τους Sex Pistols. Αυτοί ήταν παιδάκια, που τους ανέβασε το star system στη θέση των υπέρτατων σταρ/αντιστάρ για να εισάγει νέα ακούσματα και να λανσάρει νέα κουρέματα και μόδες και τους κατέβασε όταν τους άξιζε και έτσι όπως τους άξιζε.
Το Never Mind the Bollocks ήταν μεγάλος δίσκος, αλλά κυρίως μουσικά - οι Sex Pistols δεν ήταν ποτέ αναρχικοί και ο στίχος τους δεν είχε σοβαρά νοήματα ούτε πολιτικά ούτε κοινωνικά.
"I wanna destroy the passer-by ‘cos I wanna be anarchy!"
Σε τι ελεεινά αδιέξοδα πρέπει να βρισκόταν τότε η αγγλική και η παγκόσμια κοινωνία για να γίνει αυτό το τραγούδι ψύχωση μιας γενιάς και να θεωρηθεί επιτομή ή ακόμη και πεμπτουσία μιας ιδεολογίας που στην πραγματικότητα απείχε και απέχει έτη φωτός από αυτό που περιγράφεται…;
"I wanna destroy the passer-by 'cos I wanna be anarchy!".
Θυμήθηκα λίγες φράσεις από το πρώτο post μου, γραμμένο για το χουλιγκανισμό στην Ελλάδα:
"Θα επαναλάβω, όμως, ένα άλλο σχόλιο, που για μένα έχει μεγάλη σημασία. Κακώς ταυτίζονται συχνά, από δημοσιογράφους και μη, τα άτομα αυτά με τον αναρχικό και αντιεξουσιαστικό χώρο. Ο μανδύας αυτός προσδίδει ακόμα και πολιτική χροιά σε απαράδεκτες πράξεις και τους προσφέρει ένα ελαφρυντικό ή και άλλοθι: ιδεολογία και δη αριστερίζουσα. Η αναρχία, όμως, ανεξάρτητα από το αν την ασπάζομαι εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος, και θεωρία έχει και ιδέες έχει και, τέλος πάντων, είναι ένα κοινωνικοπολιτικό σύστημα, ή, έστω, μία σχετική προσέγγιση αυτού. Μα πρώτα απ' όλα, η αναρχία δεν πιστεύει στη βία! Όχι, οι κύριοι αυτοί δεν είναι αναρχικοί. Είναι τραμπούκοι. Ο τραμπουκισμός δεν έχει καμία σχέση με την αναρχία."
Τι είναι αναρχία, τότε;
Οι προσεγγίσεις του αναρχισμού απλώνονται σε ένα ευρύ φάσμα, που εκτείνεται από την αρχαιοελληνική πολιτική διάσταση του όρου "αναρχία" ως αυτήν που της έδωσε πρώτος ο Godwin, και από τον αναρχοκομμουνισμό του Bakunin και του Kropotkin, ως την ιδεολογία του Warren ή ακόμα και του Chomsky. Όσο κι αν διαφέρουν, εκφράζουν το ίδιο ιδανικό, την εναντίωση σε κάθε μορφή αρχούμενης εξουσίας, και διέπονται από το ίδιο πνεύμα, το πνεύμα της αυτοδιαχείρισης και της αυτοδιάθεσης, και την ίδια κλίμακα αξιών, στην οποία βασιλεύει η ατομική ευθύνη απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.
Και όχι, ο αναρχισμός δεν είναι μία αριστερίζουσα ιδεολογία, όπως ίσως πιστεύεται, είναι μία ιδεολογία ανεξάρτητη. Μπορεί να ονειρεύεται, όπως και ο κομμουνισμός, μία κοινωνία αταξική στην οποία να έχουν εξαλειφθεί τα όποια φαινόμενα κοινωνικής ανισότητας, δεν πιστεύει, όμως, ούτε στη δικτατορία του προλεταριάτου ούτε στην πειθαρχία των μαζών. Αντίστοιχα, η αυτοδιαχείριση μπορεί να είναι το σκαλοπάτι για την κοινωνία των ατομικών ελευθεριών που ο φιλελευθερισμός δηλώνει ότι πρεσβεύει και ίσως η απάρνηση κάθε μορφής εξουσίας να συμβαδίζει κάπως με τη λογική της κατάργησης του κρατικού παρεμβατισμού, όμως σίγουρα ο αναρχισμός δεν αντιμετωπίζει τις εργασιακές σχέσεις ακριβώς έτσι όπως τις αντιμετωπίζει ο καπιταλισμός και έχουν σαφώς διαφορετική άποψη για την ιδανική διάρθρωση της κοινωνίας.
Ο αναρχισμός δεν είναι μόνο πολιτική θέση ή κοινωνιολογική θεωρία. Είναι και φιλοσοφική σκέψη. Ο αυτοπροσδιορισμός του ανθρώπου είναι ένα πολύ μεγάλο πλαίσιο φιλοσοφικών αναζητήσεων.
Ο αναρχισμός δεν πιστεύει στη βία. Ο Bakunin και κάποιοι αναρχοκομμουνιστές πίστευαν ότι η βία δικαιολογείται περιστασιακά στα πλαίσια μιας επανάστασης για την ανατροπή της ασκούμενης εξουσίας. Αυτό, όμως, απέχει τόσο από την τρομοκρατία, τουλάχιστον με την έννοια που έχει αποκτήσει η λέξη τα τελευταία χρόνια, όσο και από τις περισσότερες εκφάνσεις της βίας στον καθημερινό βίο.
Δεν περιμένει κανείς, φυσικά, να τα γνωρίζει αυτά ο κάθε τελευταίος τυπάς που δηλώνει αναρχικός ή που τον βαφτίζουν αναρχικό.
Απλώς δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να συγχέουμε τον αναρχισμό με το "I wanna destroy the passer-by". Αυτό δεν είναι ελευθερία, αυτό είναι αυθαιρεσία και ασυδοσία και είναι κάτι το ελεεινό και τρισάθλιο.
Δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να συγχέουμε τον αναρχικό με αυτόν που σπάει τις βιτρίνες και τα μαγαζιά του κοσμάκη στις πορείες, με αυτόν που καίει καθίσματα και πετάει πέτρες στα γήπεδα, με αυτόν που μαχαιρώνει μπάτσους και με τον τυπά με τη μαύρη κουκούλα στα Εξάρχεια που δέρνει το γεράκο για να του πάρει τα ψιλά του (γιατί το έχω ακούσει κι αυτό: "είδα κάτι αναρχικούς που πλακώναν ένα γέρο", λέει). Αυτοί δεν είναι αναρχικοί, είναι (με το συμπάθειο) αναρχιδικοί. Είναι ή πρεζόνια ή τραμπούκοι που θέλουν να βγάλουν το άχτι τους. Και τέλος πάντων δεν αποτελούν κοινωνική ομάδα, αποτελούν ένα θλιβερό κοινωνικό φαινόμενο.
"Στα γήπεδα.. Στους δρόμους… Παντού…"

52 Comments:

Blogger Crucilla said...

Καλημέρα σας. Πολύ ωραίο ποστ και συμφωνώ με την προλαλήσασα. (που έγραψε, δε λάλησε αλλά τι να έλεγα;;)

Friday, December 15, 2006 8:38:00 am  
Blogger nassos said...

Όταν επιτέλους αποφασίσουν να κατανοήσουν το βαθύτερο νόημα της λέξεως αναρχία τότε κάτι θα αλλάξει.

(αλλά προς το παρόν δεν αλλάζει τίποτα)

Πολύ καλό ποστ Jason!

Friday, December 15, 2006 9:42:00 am  
Blogger Unknown said...

ένιωθα τόση μοναξιά κάθε φορά που τα 'λεγα για τους αναρχικούς, κανείς δεν καταλάβαινε ή δεν ήθελε να καταλάβει, τώρα ξέρω πως τουλάχιστον δεν είμαι μόνος, να ΄σαι καλά Jason ;)

Friday, December 15, 2006 10:16:00 am  
Blogger cobden said...

Ωραίο το ποστ σου, Jason!
Σαν libertarian, συμμερίζομαι την απέχθεια του αναρχισμού για την κρατική εξουσία...Εκεί που με χαλάνε οι αναρχικοί, είναι όταν μιλάνε για οικονομία...Απλοϊκες απόψεις, που μικρή σχέση έχουν με τη μεταβιομηχανική εποχή...Και πολύ φοβάμαι πως όλες αυτές οι εναλλακτικές μορφές οικονομικές διαχείρισης που προτείνουν, εύκολα μπορούν να εκφυλιστούν σε μια νέα, καταπιεστική για το άτομο ,κρατική εξουσία...Μόνο το πραγματικό laissez faire αφήνει τεράστιες δυνατότητες στο άτομο...
Παντως οι ιδέες του individualist anarchism με βρίσκουν σε μεγάλο βαθμό σύμφωνο(δες εδώ http://www.independent.org/issues/article.asp?id=10)

Friday, December 15, 2006 3:04:00 pm  
Blogger liodara said...

Κοίτα να δεις που είχαμε μια ανάλογη συζήτηση εψες ε την crucilla.. αυτά που λες και συ λέγαμε....!Ωραίο το ποστ!!!

Friday, December 15, 2006 3:51:00 pm  
Blogger Jason said...

Cobden, συμφωνώ μαζί σου.
Ο (θεωρητικός) αναρχισμός έχει αποτύχει στο να προτείνει ένα ικανοποιητικό μοντέλο οικονομικής διαχείρισης, απλώς γιατί το δόγμα του ασχολείται, ουσιαστικά, κυρίως με το άτομο και τη θέση του στην κοινωνία. Οι προσεγγίσεις του είναι κοινωνικές και κοινωνιολογικές (ατομικά και συλλογικά), πολιτικές, φιλοσοφικές, αλλά πάντως όχι οικονομικές. Και άπειρες ακόμα τρύπες έχει.
Είναι ένα μοντέλο ελλιπές, γι' αυτό και δε θεωρείται μοντέλο διαχείρισης ή πολιτικό σύστημα, αλλά απλώς μία σχετική θεωρία.

Πολύ ενδιαφέρον το link.

Friday, December 15, 2006 5:30:00 pm  
Blogger Lost said...

Τι έγινε, επιδημία έχει πέσει? Αφήσαμε την ενδοσκόπηση και κοιτάμε πέρα από τον αφαλό μας?
:-)))Ανταποδίδω τη φιλοφρόνηση και σε καλώ να δεις το part 2. Αν νιώθεις ότι σε αφορά, θα μ΄ενδιαφέρε πολύ να δω την άποψή σου και μ΄ένα post (άλλωστε το δικό σου κοινό είναι και μεγαλύτερο και πιο φανατικό από το δικό μου, not to mention ότι πρόκειται για άλλη γενιά, επομένως πεθαίνω ν΄ακούσω πώς το βλέπουν). Φιλιά

Friday, December 15, 2006 5:31:00 pm  
Blogger Jason said...

Εγώ δεν έκανα ποτέ ενδοσκόπηση, απλώς εδώ και κανα 2μηνο είχα πιάσει τα ανάλαφρα postάκια - ε ήρθε η ώρα να ξαναγράψω τίποτα το σοβαρό μάλλον.
Το πρώτο σου post ήταν πολύ ενδιαφέρον και θα σε επισκεφτώ και για το δεύτερο.
Δεν ξέρω αν είμαι κατάλληλος για να γράψω κάτι σχετικό, αλλά αν το γράψω να είσαι σίγουρη πως θα ασχοληθώ πολύ και θα είναι πολύ προσεγμένο. Πάνω απ' όλα για μένα, γιατί γράφω όταν θέλω να πω κάτι εγώ, δε γράφω για κανένα κοινό.
Μεγαλύτερο κοινό έχω γιατί κυκλοφορώ στη bloggόσφαιρα περισσότερο καιρό από σένα. Το κοινό σου μεγαλώνει και δικαίως και με τον καιρό θα είναι μεγαλύτερο από το δικό μου.
Όσο για τις γενιές, μπορεί εμείς να έχουμε μισή γενιά διαφορά, αλλά δε νομίζω πως οι επισκέπτες του blog μου περιορίζονται σε ένα εφηβικό ηλικιακό φάσμα...

Ωραίο το σεντονάκι μου, αλλά άσχετο με το post. :)

Friday, December 15, 2006 5:49:00 pm  
Blogger iris said...

δίκιο έχεις αλλά ποιος ακούει; Ο κόσμος επιμένει να μένει απαθέστατα αδαής

Friday, December 15, 2006 10:01:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Αναρχικοί ;

Χμ, εδώ είμαι.

Σε ένα σημείο λες:

Αυτοί δεν είναι αναρχικοί, είναι (με το συμπάθειο) αναρχιδικοί.

και τα λες όλα.

Επίσης αξίζει να τονιστεί για άλλη μία φορά (όπως το τονίζεις και εσύ άλλωστε στο post σου)
η σύγχυση της ελευθερίας με την ελευθεριότητα.

Τέλος ο στίχος του Κάλβου

Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία

Αυτήν την αρέτη καυ αυτή την τόλμη ποιός την έχει άραγε;
Ή έστω ποιος αγωνίζεται για αυτήν?

Saturday, December 16, 2006 2:06:00 am  
Blogger Jason said...

Ναι, σε σκεφτόμουν όταν το έγραφα. Θυμήθηκα, μάλιστα, ένα παλίο σου post για τον πολιτικό αυτοπροσδιορισμό του αναρχικού.

Χμμμ, ελευθεριότητα. Ωραίος ο όρος, δεν το είχα σκεφτεί.

Όσο για τον Κάλβο, έχει πολύ μεγάλη σημασία η κουβέντα του. Θέλει αρετή και τόλμη. Δε θέλει μόνο τόλμη. Γιατί τότε το θάρρος είναι σκέτο θράσσος. Ούτε μόνο αρετή. Γιατί τότε η πρόθεση πάει περίπατο.

Πολύ διαβάζεις, όμως, εσύ τώρα τελευταία και με μπερδεύεις...

Saturday, December 16, 2006 12:30:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Εγώ σε μπερδεύω;

Εγώ; το ανοιχτό βιβλίο;

LOL

Saturday, December 16, 2006 4:19:00 pm  
Blogger John D. Carnessiotis "Asteroid" said...

Κρίνοντας από τα συνθήματα των Αναρχικών, είναι φανερό πως πρόκειται για την μόνη ομάδα ανθρώπων, που λέει σταθερά κάτι καινούριο και με ελκυστικό τρόπο.
Το ζήτημα είναι κατά πόσον τα ευφυολογήματά τους αντανακλούν πραγματική, βαθειά ευφυΐα και μια κάποια πρακτική προσέγγιση. Ο τρόπος για να το μαθαίναμε αυτό, θάταν, να τους δινόταν δημόσιο βήμα, για να αναπτύξουν τις ιδέες τους συγκροτημένα ή να μπορούσαν κάπως, τέλος πάντων, να δοκιμασθούν σε κάποιου είδους πράξη και να κριθούν απροκατάληπτα. Ωστόσο, το παντός είδους κατεστημένο έχει προ πολλού φροντίσει να αποκλείσει την ζητούμενη απροκατάληπτη στάση, ταυτίζοντας τους Αναρχικούς με την αλητεία, τον χουλιγκανισμό και κολλώντας τους αποκρουστικές ετικέτες, τις οποίες συντηρεί και υπενθυμίζει δεόντως, με κάθε ευκαιρία κι αφορμή...

Saturday, December 16, 2006 5:25:00 pm  
Blogger Jason said...

Δυστυχώς, δε νομίζω πως και οι ίδιοι θέλουν ένα επίσημο δημόσιο βήμα. Για κάποιο λόγο, επιδεικνύουν μία απέχθεια για κάθε μορφής οργανωμένη επικοινωνία με το πολιτικό σύστημα και περιορίζουν το ρόλο τους στην εξωπολιτειακή δραστηριότητα.
Λες και είναι ντροπή να έχεις μία συμμετοχή σε κάτι που θες να αλλάξεις.

Sunday, December 17, 2006 1:05:00 pm  
Blogger SALOME said...

Ωραίος ο νέος! Και η στροφή πολύ καλή...εννοώ ότι άφησες τ'ανάλαφρα (καλά κι αυτά χρειάζονται) κα πήγες στα πιο σοβαρά. Ξέρεις, ανάλαφρο στο ανάλαφρο, έχουμε κάτι αναρχιδούλιδες και κάτι πολιτικάντιδες να μας κάνουν κουμάντο. Και πιο πέρα κάτι star και ενζενύ και δημοσιογράφους που αλλάζουν μαγαζί να μας πουλάνε και προστασία! "Η αναρχία, όμως, ανεξάρτητα από το αν την ασπάζομαι εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος, και θεωρία έχει και ιδέες έχει και, τέλος πάντων, είναι ένα κοινωνικοπολιτικό σύστημα, ή, έστω, μία σχετική προσέγγιση αυτού. Μα πρώτα απ' όλα, η αναρχία δεν πιστεύει στη βία! Όχι, οι κύριοι αυτοί δεν είναι αναρχικοί. Είναι τραμπούκοι." Με κάλυψες πλήρως.

Sunday, December 17, 2006 1:19:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Jason 1 ερώτηση:
Πώς γίνεται να είσαι τόσο ώριμος στην ηληκία σου, δεν μπορώ να το εξηγήσω πραγματικά, γράφεις και τοποθετείσαι με τέτοιο τρόπο, υπέροχο, τι να πω?

Σε θαυμάζω...

ψιτ: μην το πάρεις επάνω σου, ήθελα να στο πω εδώ και καιρό, δωράκι γιορτών που θα σου δώσει 1 χαμογελάκι :)

Sunday, December 17, 2006 10:36:00 pm  
Blogger Jason said...

Fibi... Δεν έχουμε και μεγάλη διαφορά ηλικίας... Κι εγώ σε θαυμάζω για αρκετούς λόγους.
Ευχαριστώ πολύ, κανείς άλλος δε μου έκανε δωράκι... ;)

Monday, December 18, 2006 1:16:00 am  
Anonymous Anonymous said...

αντε ρε βουτυροπαιδο των βορειων προαστιων που θα μας πεις και για ΑΝΑΡΧΙΑ.

ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

ΦΑΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ

Wednesday, January 24, 2007 11:43:00 am  
Anonymous Anonymous said...

αντε ρε βουτυροπαιδο των βορειων προαστιων που θα μας πεις και για ΑΝΑΡΧΙΑ.

ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

ΦΑΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ

Wednesday, January 24, 2007 11:43:00 am  
Blogger Jason said...

Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση, με λίγες λέξεις καταφέρνεις να εκφράσεις τα εξής:

1) Το κόμπλεξ σου με τα Β.Π.. (Β.Π. = ΒουτυρόΠαιδα, το έχω ξαναακούσει, είναι καταπληκτικό), τα οποία σχολιάζεις χωρίς να έχεις πατήσει ποτέ, αλλά επειδή το λέει ο φίλος σου ο Μπάμπης ο Σουγιάς

2) Το κόμπλεξ σου με εμένα προσωπικά (περίεργο να ξέρεις το πού μεγάλωσα αλλά όχι το πώς μεγάλωσα)

3) Την άγνοιά σου για το τι σημαίνει η λέξη ΑΝΑΡΧΙΑ που τη γράφεις και με κεφαλαία

4) Την καταπληκτική αίσθηση δικαίου που έχεις

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όταν υπάρχει -σ στο τέλος μιας λέξης, βάζουμε αυτό το γραμματάκι: -ς. Αυτό το λέμε "σίγμα τελικό". Το κάναμε στην πρώτη δημοτικού εμείς εκεί στα Β.Π..

Thursday, January 25, 2007 12:50:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

πολυ καλο post!!
μπηκα τυχαια εδω, εψαχνα μεσω google για την αναρχια και χαιρομαι πολυ που διαβασα αυτο το κειμενο τελικα!
λογο του οτι ειμαι σχετικα μικρη σε ηλικια, τωρα αρχιζω να ψαχνομαι και πραγματικα με εκανες να σκεφτω πολυ!
εχω ομως και μερικες αποριες για το πως ακριβως θα ειναι η μορφη της κοινωνιας μας σε περιπτωση επικρατησης της αναρχιας..
Παρολα αυτα χαιρομαι που επιτελους ειδα και τη αυτη την πλευρα της αναρχιας γιατι συνηθως οταν μιλαω εγω γι αυτην , οι απαντησεις που παιρνω δεν εχουν καμια σχεση με αυτο το κειμενο!
και παλι μπραβο!

Sunday, February 04, 2007 2:28:00 pm  
Blogger Jason said...

Αγαπητή Φανή,

χαίρομαι όταν ένα κείμενό μου φαίνεται ενδιαφέρον ή και χρήσιμο σε κάποιον.
Πάντως, θα ήθελα να σου πω ότι ήταν απλώς επεξηγηματικό κείμενο - δεν ήταν μανιφέστο.
Εγώ δεν υποστηρίζω την αναρχία και ανεξαρτήτως αυτού δεν πιστεύω ότι θα ήταν ποτέ δυνατόν να εφαρμοστεί στην πράξη, τουλάχιστον όχι σε μία μοντέρνα κοινωνία.
Αν ήθελες πάντως να αναζητήσεις περισσότερες απαντήσεις σχετικά με τον αναρχισμό εις βάθος, σίγουρα υπάρχουν πολλοί πολύ περισσότερο ειδικοί από μένα.

Sunday, February 04, 2007 4:03:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Οντως η επικρατηση της αναρχιας φανταζει πραγματικα ουτοπικη οχι μονο σε μια συγχρονη κοινωνια αλλα και γενικοτερα..
ενας απο τους βασικοτερους λογους γι αυτο ειναι πως αν εδρεωθει μονο σε ενα κρατος, τοτε το συγκεκριμενο εχει τελειωσει, γιατι σιγουρα πολλοι 'καλοθελητες' θα τρεξουν να εκμεταλευτουν το 'μουδιασμα' του κοσμου απο την ριζικη αυτη αλλαγη, αλλα και την απωλεια συνορων (αν δεν κανω λαθος, η αναρχια ειναι κατα αυτων και πρεσβεβει μια γη κοινη για ολους, χωρις συνορα).
Αρα για να μπορεσει να επικρατησει η αναρχια, πρεπει να γινει σε παγκοσμια κλιμακα, κατι το σχεδον αδυνατο!
Οπως και να εχει και παλι σου λεω πως το κειμενο σου ειχε να μου δειξει πολλα!

Sunday, February 04, 2007 5:34:00 pm  
Blogger Jason said...

Η αναρχία δεν αναγνωρίζει καμιάς μορφής αρχούμενη εξουσία, δεν αναγνωρίζει κανένα κράτος, επομένως είναι φυσικό πως δεν αναγνωρίζει και σύνορα.
Βλέπει απλώς ανθρώπους, ανθρώπους στο χώρο.

Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι σε κάποιο μέρος του κόσμου θα μπορούσε να επικρατήσει υποτυπωδώς η αναρχία.
Υποτίθεται ότι μέχρι προσφάτως η Σομαλία ήταν μια τέτοια χώρα. Και όμως, αυτό που εννοούμε είναι ότι λόγω εσωτερικών διαμαχών και συγκρούσεων, δεν υπήρχε κάποια αναγνωρισμένη εξουσία που να είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία της χώρας και να εποπτεύει τα πάντα. Ότι δεν υπήρχε κυβέρνηση. Δεν είναι ότι εφαρμόστηκε η αναρχία από... άποψη.

Τώρα πια όμως ούτε εκεί είναι έτσι τα πράγματα και γενικώς πολύ δύσκολο για μία κοινωνία στις μέρες μας, που οι συγχρονες δομές σε μία χώρα είναι πολύ πολύπλοκες, να επικρατήσει ένα τέτοιο κοινωνικό πολιτικό σύστημα, όπως το είχαν ονειρευτεί στη θεωρία οι εισηγητές του.

Χαίρομαι, πάντως, που βρήκες ενδιαφέρον στο κείμενο.

Sunday, February 04, 2007 8:16:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Α, μαλιστα..Για τη Σομαλια απλα ειχα ακουσει σε μια συζητηση οτι εχουν σοσιαλιστικη δημοκρατια..Δεν ηξερα αυτα που ειπες.
Anyway, ευχαριστω για τις διευκρινησεις!

Sunday, February 04, 2007 8:25:00 pm  
Blogger Jason said...

Οι καημένοι οι άνθρωποι εκεί τα τελευταία χρόνια έχουν όλο εμφυλίους πολέμους αλλά και πολέμους με γειτονικά κράτη.
Δεν ξέρω σε ποιο χώρο υποτίθεται ότι ανήκει το κόμμα που είναι τυπικά στην κυβέρνηση, πάντως δεν μπορείς να πεις ότι επικρατεί στη χώρα σοσιαλιστική δημοκρατία.
Ένα χάος επικρατεί, με πολύ-πολύ θάνατο...

Δεν κάνει τίποτα, κι εγώ δεν είμαι ειδικός, σου λέω ό,τι ξέρω και ό,τι καταλαβαίνω.
Άμα σε ενδιαφέρουν τέτοιες συζητήσεις, θα χαρούμε να σε ξαναδούμε ίσως κάποια στιγή απ' τα μέρη μας.
Πολλά φιλιά.

Sunday, February 04, 2007 9:44:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Ενδιαφέρον άρθρο αλλά νομίζω με τη σειρά του επαναλαμβάνει μια σειρά από στερεότυπα.

Όπως και κάθε ιδεολογικός χώρος, έτσι και ο χώρος του αναρχισμού έχει πολλά ρεύματα. Φιλοσοφικά/θεωρητικά βέβαια το ρεύμα στέρεψε εδώ και καμμια 50ετία (με την εξαίρεση των αναρχοκαπιταλιστών, που όμως οι υπόλοιποι δεν τους θεωρούν αναρχικούς).
Εν πάσει περιπτώσει όμως, οι συμμετέχοντες σε "αναρχικές συλλογικότητες", μεταξύ των οποίων κάμποσοι άνθρωποι πολύ διαβασμένοι, διαφωνούν μαζί σου για το τι είναι αναρχία (και από κοντά "αυτονομία", και για το ρόλο της βίας στην επίτευξη των στόχων του αναρχικού κινήματος. Το ρεύμα σκέψης του Μπακούνιν που αναφέρεις, και άλλων όπως του Ντουρούτι, φαίνεται να είναι πολύ πιο ισχυρό από του Μαλατέστα ή άλλων αναρχικών που τονίζουν την ατομική αλλαγή και ευθύνη και αποδοκιμάζουν τη βία.

Μια ανάγνωση στα κείμενα στο athens.indymedia.org, όπου κατά καιρούς γίνεται κουβέντα για τα επεισόδια και τις συγκρούσεις με τα ΜΑΤ, θα σε πείσει. Το consensus συνήθως είναι ότι οι συγκρούσεις είναι απαραίτητες, και ότι το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι αρκετά έντονες και αποτελεσματικές.


Δες κι εδώ
κι εδώ:
εδώ


Δυο ακόμα παρατηρήσεις.
-- Πολλά αναρχικά ρεύματα έχουν μαρξιστικές καταβολές.
-- Πολλοί δηλωμένοι αναρχικοί είναι απλώς αντι-γραφειοκράτες μαρξιστές και ονειρεύονται μια δικτατορία, καθώς θεωρούν ότι η δική τους προτίμηση για κοινωνική οργάνωση πρέπει να επιβληθεί.

Wednesday, February 07, 2007 8:24:00 am  
Blogger Jason said...

Ευχαριστούμε για τα links, αγαπητέ.
Το Indymedia δεν το πολυσυμπαθώ γιατί έχει έναν αρκετά μονόπλευρο τρόπο προσέγγισης των πάντων, κατά τη γνώμη μου.
Όσο για τις τελευταίες παρατηρήσεις σου, τα πάντα έχουν μαρξιστικές καταβολές σε ένα βαθμό, ο άνθρωπος ήταν τομή και κεφάλαιο για την κοινωνιολογία, αλλά δε νομίζω ότι ο αναρχισμός σχετίζεται άμεσα. Στο δεύτερο συμφωνούμε απολύτως.

Wednesday, February 14, 2007 3:22:00 pm  
Blogger Narcissos said...

Vasika h pleionothta tou kosmou exei aporipsei ton anarxismo xwris kan na psaksei gia to ideologiko tou systhma.
O oros "anarxia" apoteleitai apo to sterhtiko "an" kai to arxw = kyvernw.
Dhladh h leksh "arxh" ennoei thn eksousia kai oxi tis "arxes" (edw xreiazontai plhrws ta eisagwgika!)
pou exei ena atomo exei apokthsei logo koinwnikou perivalontos.
H frash "Ti arxes sou exoun dwsei ap' to spiti?" kyriarxei kia tholwnei ta myala pollwn nomizontas pws anarxikos einai aytos pou den exei arxes . . .

Thursday, March 20, 2008 5:08:00 pm  
Blogger Jason said...

Πολύ σωστή παρατήρηση, δεν το είχα σκεφτεί έτσι. Πάρα πολύ σωστό.

Friday, March 28, 2008 2:28:00 pm  
Blogger fivos said...

To post alla k h sxetikh anaptuksh apo tous upolipous htan poli wraia. Alla epitrepste m na diafwnisw. Eimai enantia ths vias (fusika, ka8os einai mia apo tis xeiroteres morfes eksousias -an dn einai h xeiroterh-). Alla otan kapoios eisbalei sth zwh sou viaia kanontas thn eleu8eria sou na aimoragei...kai malista otan ta opla autou tou kapoiou einai polla k trana opws h camera pou se parakolou8ei se ka8e gonia, o mpatsos pou se perimenei sto telos tou dromou k telos h diafimish pou se kanei na niw8eis mikroskopikos k eleiphs.
Tote pisteuw pws 8a htan swsto na antimetopiseis th via me via oxi mono gia na uperaspiseis thn dikh sou eleu8eria, alla k thn idia thn eleu8eria ws oro. Giati auth h aura pseudais8ishs eleu8erias exei katsi panw apo thn polh mas kanontas tous pantes na niw8oun eleu8erh mesa sth sklabia...


P.S.:sas parakalw na m protinetai merika biblia peri tou xwrou...ka8os eimai kainourios sto 8ema. euxaristo...

Monday, June 02, 2008 9:37:00 pm  
Blogger Jason said...

Καλέ μου φίλε,

Όπως έγραψα και στο ποστ, κάποιοι από τους μεγάλους θεωρητικούς της αναρχίας πίστευαν ότι η βία δικαιολογείται περιστασιακά απέναντι στην ασκούμενη εξουσία, για να ανατρέψει τη δική της βία, όπως λες κι εσύ.
Και, για να το πούμε με απλά λόγια, χωρίς τη βία δε θα είχαν γίνει ποτέ επαναστάσεις.
Από αυτήν τη θέση, όμως, μέχρι το "I wanna destroy the passer-by 'cos I wanna be anarchy!" μεσολαβούν κάποιοι αιώνες φωτός... Το να αντιστέκεσαι με βία στον εκάστοτε φασισμό κάποιας αρχούμενης εξουσίας δεν έχει καμία σχέση με το να δείρεις τον περαστικό ή να σπάσεις το αυτοκίνητο ή τις βιτρίνες του μαγαζιού ενός ανθρώπου που στο δεν έχεις ιδέα ποιος είναι και τι μπορεί να έχει κάνει στη ζωή του για να καταφέρει να αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο ή να νοικιάσει αυτήν την τρύπα, και στο κάτω-κάτω δεν ξέρεις φυσικά ούτε καν τι πιστεύει και τι πρεσβεύει. Αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα.
Υπάρχει μία εντελώς λανθασμένη εικόνα των αναρχικών (που τώρα τα δελτία ειδήσεων τους βαφτίζουν "άτομα που κινούνται στον αντιεξουσιαστικό χώρο") και μία σύγχυση γύρω από αυτήν την ιστορία, η οποία με κουράζει, μπορώ να πω, και αυτός ήταν ο λόγος αυτού εδώ του post.

Όσο για τα βιβλία που μου ζητάς, δε δηλώνω ειδικός πάνω στο ζήτημα, αλλά θα σου έλεγα να διαβάσεις το "Θεός και κράτος" του Μπακούνιν.
Εδώ η wikipedia έχει φτιάξει μια λίστα των σημαντικότερων βιβλίων σχετικά με την αναρχία.

Καλή συνέχεια.

Friday, June 06, 2008 4:55:00 pm  
Blogger fivos said...

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη λίστα, θα έχω να διαβάζω για πολύ καιρόόόόό...(αυτά τα γαμημένα τα βιβλία μαζεύνται και μαζεύονται!)

Friday, June 06, 2008 6:02:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

egw pragmatika eimai enantia twn hooligans...re
an exeis t tharros,k eisai agwnistis vgais xwris koukoula..k mhn t vazeis sta podia otan petas mia molotov..otan kaneis enan agwna thisiazese gi auton..auto dn legete anarxia..DEILIA legete...
k an file m goustareis na t pexeis maggas...XWRIS KOUKOULA..mporeis?
ekei na s dw...

Sunday, June 08, 2008 6:59:00 pm  
Blogger fivos said...

File Aggouri
M les ama exw to 8aros na bgw xwris koukoula k na petaksw molotov. S lew pws mporeis na eisai h geneos h xazos ama prospa8hseis na eisai k ta dio mallon mia aksiolipith prospa8eia teleiothtas 8a petuxeis pou dn 8a einai oute to ena oute to allo. Ama pisteueis pws to na bgeis xwris koukoula eksw k na arxiseis na petas petres einai upodigma "andrismou" ok kanto ama goustareis...se sunbouleiw omws na apofeugeis cameres, xafiedes k fotografikes pragma ekseretika diskolo. Opote lipame :)

Sunday, June 08, 2008 8:01:00 pm  
Blogger Jason said...

Η κουκούλα, ω Φοίβε, εφευρέθηκε πριν από τις φωτογραφικές, φορέθηκε στους δρόμους πριν από τις καμέρες και τιμήθηκε από τους χαφιέδες περισσότερο απ' ότι από τον οποιονδήποτε.
Η κουκούλα δε φοριέται επειδή υπάρχουν κάμερες στο δρόμο, φοριέται γιατί ταιριάζει στην όλη λογική.
Εγώ πιστεύω πως ό,τι είναι να κάνει κανείς, πρέπει να έχει το θάρρος να το κάνει χωρίς κουκούλα. Και αν όλοι είχαν αυτό το θάρρος, πιστέψτε με, κανείς δε θα είχε ανάγκη ούτε τις κουκούλες ούτε την αναρχία, ορθή ή λανθασμένη.

Αλλά όπως και να ΄χει, υπόδειγμα ανδρισμού, κατά τη δική μου γνώμη, δεν είναι να πετάς μολότωφ, σε καμία περίπτωση. Ούτε με κουκούλα, ούτε χωρίς.

Sunday, June 08, 2008 11:11:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Nai..sumfwnw jason...
file foivo (afou oloi auto lete :P)
na s pw oti...
uparxoun tosoi agwnistes..tosa paidia pou trwne t xilo ap tous mpatsous xwris koukoules..k exw na s anaferw xiliades paradeigmata..to na pas k na spaseis as poume thn vitrina enos athwou anthrwpou sto kentro dn exei nohma..mporei na exei perasei ta pandina giana t apoktisei..ti einai gia na plirwnei ka8e fora?
autoi ta spane ola k sikwnontai k feugoun..egw pisteuo oti oi perissoteroi dn xeroun gt "agwnizontai"...

Monday, June 09, 2008 11:37:00 am  
Blogger fivos said...

Κύριε αγγούρι, κύριε Jason. Το να κρέμεστε από ανούσια πράγματα όπως ο τρόπος ντυσίματος ή ο “ανδρισμός” είναι εξαιρετικά ενοχλητικό και σε καμία περίπτωση δεν τονίζει την εξυπνάδα σας.

Επίσης κατακρίνεται έναν αγώνα που κάνουν κάποιοι για να σας βγάλουν από τα σκατά, με τόση ευκολία, πίσω από μία οθόνη, κάνοντας υποθέσεις για μια καλύτερη κοινωνία που μένει στα λόγια.
Συμμερίζομαι τις απόψεις σας αλλά μέχρι ενός σημείου. Νομίζεται πως εγώ δεν θα προτιμούσα μία καλοσχεδιασμένη ειρηνική επανάσταση; Δείτε όμως το κόσμο γύρο σας, η αθλιότητα και η μιζέρια υπάρχουν παντού, παντού βρομάει υποκρισία και εξαπάτηση, παντού υπάρχει ένας χάρτινος βασιλιάς που δωροδοκεί τους πάντες, μέσα μαζικής ενημέρωσης που αποδείχτηκαν μέσα μαζικής εξαπατήσεις , άνθρωποι βυθισμένοι στο ψέμα! Ο κόσμος χρειάζεται μια γρήγορη αλλαγή, και δυστυχώς όπως ξέρουμε μόνο με ένα τρόπο γίνονται οι γρήγορες αλλαγές, με βία. Δεν θέλουμε να παρασήρουμε κανένα στο διάβα μας όσοι θέλουν τη σκλαβιά τους, μπορούν να τη κρατήσουνε, εμείς όμως πάντα θα παλεύουμε για να φτιάξουμε τη κοινωνία που ονειρευόμαστε και αν το κάνουμε δεν πρόκειται να κάτσουμε στα αβγά μας όπως οι Σουηδοί αναρχικοί που τους χάρισαν ένα χωριό και ξέχασαν το κόσμο. Θα παλεύουμε για αυτούς που είναι φτωχοί και πεινάνε και μετά αυτοί ας έχουν ότι πολίτευμα θέλουν...

Monday, June 09, 2008 4:23:00 pm  
Blogger Jason said...

Κύριε Φοίβε,

Καταρχάς τα σχόλια περί εξυπνάδας μπορείτε να τα λέτε σας παρακαλώ εκεί που σας παίρνει, εγώ δε σας μίλησα άσχημα. Ετούτο εδώ είναι το μπλογκ μου και επειδή ξέρω πώς ξεκινάνε οι διάλογοι και πού καταλήγουν, αν θέλετε οι δημοσιεύσεις σας να μη διαγράφονται, θα είστε κόσμιος στα σχόλιά σας.

Από 'κει και πέρα.
Ούτε κρέμομαι από κάτι ούτε και με απασχολούν στο ελάχιστο οι κουκουλοφόροι ως άνθρωποι - έχει διαμορφωθεί εδώ και πολλά χρόνια η γνώμη μου σχετικά με το ποιόν τους και το επίπεδό τους και δεν έχω κάτι παραπάνω να πω.
Ακόμα και αυτό εδώ το ποστ (που ήταν για το θεωρητικό αναρχισμό) γράφτηκε πριν από 1,5 χρόνο και δε θα είχα κανένα λόγο να επιστρέψω να απαντήσω σε κάτι, αν δεν αφήνατε σχόλιο εσείς πρώτα.
Τον ανδρισμό εσείς τον αναφέρατε και σε αυτό ακριβώς απάντησα. Έχω περάσει την ηλικία που τσακώνομαι με ανθρώπους για το ποιος είναι πιο άντρας και ποιος λιγότερο.
Όσο για την κουκούλα, και πάλι δεν ήμουν εγώ που ξεκίνησα την κουβέντα, αλλά όπως και να 'χει, αν βλέπεις την κουκούλα απλώς ως "τρόπο ντυσίματος", όπως ας πούμε είναι τα φουλάρια και οι μπαντάνες, τότε τι να σου πω, και μόνο που πατάω πλήκτρα αυτήν τη στιγμή ξοδεύω χρόνο.

Και τέλος, για να συνεννοούμαστε.
Το επιχείρημα με τις οθόνες έχει επαναληφθεί άπειρες φορές και θα έπρεπε να καταλαβαίνεις ότι είναι λαϊκίστικο.
Και εσύ πίσω από οθόνη βρίσκεσαι.
Όταν μιλάμε εδώ, πίσω από οθόνες μιλάμε.
Και η κουβέντα αυτή γίνεται στη βάση του ότι όλοι συζητάμε αυτήν τη στιγμή πίσω από οθόνες.
Αν δεν πιστεύεις στη συζήτηση πίσω από οθόνες, μπορείς κάλλιστα να μη συμμετέχεις στη συζήτησή μας.
Το τι κάνω όταν φεύγω από αυτήν την οθόνη, ούτε το ξέρεις ούτε και θα το μάθεις, και σίγουρα δεν περιμένω την επιβράβευσή σου.
Αν έχω κάνει αγώνες και αν έχω κάνει θυσίες για πράγματα που πιστεύω δεν περιμένω ούτε να το διαφημίσω εδώ ούτε να μου το αναγνωρίσουν.

Καταλαβαίνω ότι είσαι σε μια ηλικία που το αίμα σου βράζει, αλλά αν θέλεις να σου δίνουμε σημασία εδωπέρα, θα προσέχεις να είσαι λίγο πιο σοβαρός.

Monday, June 09, 2008 4:58:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

k.jason mporei apla na mhn katalave...
k.fivo.......
dn eipa oti thelw na stamatisw..k tha prospathisw na mhn stamatisw na paleuw gia mia kaluterh kinwnia..k oute voleuomai..apla me to na vgainun koukouloforoi k na ta gamane ola dn kerdizoun tipota...

Monday, June 09, 2008 7:47:00 pm  
Blogger fivos said...

Signwmh ama prosebala kapoion apo tous dio sas dn to h8ela alla mallon to petuxa.
Auto pou eipa me thn o8onh htan pio poli metaforiko para kiriolektiko, gt mallon 8a htan kapws hli8io apo th stigmh pou opws eipate k eseis "oloi pisw apo mia o8onh grafoume".
Mallon pareksigisate thn anaforamou ston andrismo ka8ws htan eironikotath.
Se kami periptosh dn prospa8w na sigri8w mazi sas h me kanen afou egw dn exw teleiosei kan to gimnasio.
Alla ta didaktikou tonou sxoleia allou oute eisai upoxrewmenos na apantiseis kai an ontws nio8eis pws spatalas xrono patontas k mono ta plhktra tote apla dn exei nohma oi apopseis 8a einai apopseis k panta 8a antikrouontai.An k mporw na to dikaiologisw afou opws les k esi dn fer8hka kosmia...

Monday, June 09, 2008 9:21:00 pm  
Blogger Jason said...

Επαναλαμβάνω ότι αυτό είναι το δικό μου μπλογκ και όταν η συζήτηση πάει να ξεφύγει έχω κάθε δικαίωμα να κάνω τα διδακτικού τόνου σχόλιά μου ΕΔΩ και όχι οπουδήποτε αλλού.
Και οποιανού δεν του αρέσουν, μπορεί να μην τα λαμβάνει υπόψη του.

Αυτή η offtopic κουβέντα για μένα τελειώνει εδώ.

Monday, June 09, 2008 9:32:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

odws sumfwnw as teleiwsei..
an k prosteou dn prosevales..
mr jason..as mhn eimaste upervolikoi..

Tuesday, June 10, 2008 7:17:00 pm  
Blogger Jason said...

Στα περί εξυπνάδας αναφερόταν αυτό.

Wednesday, June 11, 2008 1:03:00 am  
Anonymous Anonymous said...

hm..ok..

Wednesday, June 11, 2008 12:31:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

mr jason..
O idios apostasiopoihse tou thematos tou BLOG SOU..
An katalava kala diavazontas to prospatheis na ekdwseis thn apopsh s peri alithinhs anarxias k epanastashs a3ies oi opoies sundeontai me tn eleutheria tou logou k tn dimokratia..paralila omws enw exeis dimosieusei tis apopseis s apagoreueis tn eleutheria t logou epeidh antitithete ths apopshs s..
opws leei k o fivos apopseis einai k antikrouontai..k akoma k an s prosvale an perimenes na apofeux8ei kati tetoio tote na kratas tis apopseis s gia tn eauto s..

Wednesday, June 11, 2008 12:45:00 pm  
Blogger fivos said...

Thelw na pw kati peri ths eksipnadas pou prosvala...dn eipa: "dn eisai eksipnos" eipa "δεν τονίζει την εξυπνάδα σας" dld eipa me alla logia "dn einai poli eksipno auto pou eipes" h "einai kapos xazo"...oute "eisai xazos" eipa, oute "eisai ka8isterimenos".
Elpizw me auth th dieukrinisthkh uposhmeiosh na kseka8arisa to 8ema pou toso poli e8ikse to septo proswpo sas...

epishs 8a endiaferomoun na chat-arw me kapoion apo tous dio sas, opoios to 8elei as to pei...

Wednesday, June 11, 2008 1:01:00 pm  
Blogger Jason said...

Σας είπα ότι έληξε το θέμα και επιμένετε να το συνεχίζετε.

Κύριε Φοίβο, εν πάση περιπτώσει, οκέι.

Κύριε αγγούρι, γράφω εδώ πάνω από 2 χρόνια, έχω γράψει για άπειρα θέματα και έχω δεχθεί άπειρα σχόλια, έχοντας απαντήσει σε όλα όσα θεωρούσα ότι έχρηζαν απάντησης.
Όσον καιρό υπάρχει αυτό εδώ το μπλογκ, έχω σβήσει σχόλια μόνο 2 φορές. Το ένα ήταν ένα σχόλιο σε ένα άκυρο ποστ που μου έλεγε ένας τύπος "άντε γαμήσου πούστη" ή κάτι τέτοιο, και το έσβησα περισσότερο γι' αυτούς που έρχονται στο μπλογκ μου και λιγότερο για μένα, και το άλλο ήταν κατόπιν παραγγελίας της ίδιας της κοπέλας που το έγραψε, επειδή ήθελε να το διαγράψει η ίδια και δεν μπορούσε.
Ήδη στο συγκεκριμένο post αυτό είναι το 49ο σχόλιο και βλέπεις ότι δεν έχω σβήσει ούτε καν τα σχόλια όπως το

" ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ said...
αντε ρε βουτυροπαιδο των βορειων προαστιων που θα μας πεις και για ΑΝΑΡΧΙΑ."

που καταλαβαίνουμε όλοι ότι επί της ουσίας δεν έχει να πει κάτι ως σχόλιο, απλώς έχει στόχο να επιτεθεί.
Είναι λοιπόν λίγο άτοπο να μου λες ότι απαγορεύω την ελευθερία του λόγου.
Και ακόμα πιο άτοπο είναι να μου λες ότι απαγορεύω την ελευθερία του λόγου ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.
Αυτά που είπα στο Φοίβο τα είπα επειδή μου έχει τύχει αρκετές φορές (με ένα πρόσφατο παράδειγμα, μάλιστα) να ξεκινάνε συζητήσεις από το "δεν τιμάει την εξυπνάδα σας" που είπε ο Φοίβος και η συζήτηση να καταλήγει σε βρίσιμο, οπότε προτιμώ να αποφεύγονται εδωπέρα τέτοια σχόλια.
Ο κύριος Φοίβος δεν είπε κάτι άσχημο, αλλά διέκρινα μία ειρωνία στα περί εξυπνάδας και στα περί πίσω από την οθόνη, και γενικώς μου έκανε αίσθηση ότι αρπάχτηκε λίγο από το πουθενά, και με ενόχλησε αυτό το πράγμα.
Και του έγραψα λοιπόν ότι "αν θέλετε οι δημοσιεύσεις σας να μη διαγράφονται, θα είστε κόσμιος στα σχόλιά σας." και επίσης "αν θέλεις να σου δίνουμε σημασία εδωπέρα, θα προσέχεις να είσαι λίγο πιο σοβαρός.".
Όπως βλέπεις, αναφέρομαι στο επίπεδο της συζήτησης, και όχι στο περιεχόμενο της άποψης του άλλου.
Μου φαίνεται αρκετά αυτονόητο αυτό που σου γράφω τώρα, αλλά επειδή πάτε να με τρελάνετε εσείς οι δύο, σας τα εξηγώ όσο πιο αναλυτικά μπορώ για να μην μπερδεύεστε.

Και τέλος, μία γενικότερη παρατήρηση.
Το μπλογκ μου δίνει τη δυνατότητα, αν θέλω, να επιλέγω να το διαβάζουν μόνο συγκεκριμένοι χρήστες. Επίσης μου δίνει τη δυνατότητα να μην υπάρχουν καθόλου σχόλια. Μου δίνει τη δυνατότητα να κάνουν σχόλια μόνο συγκεκριμένοι χρήστες ή μόνο bloggers ή οτιδήποτε. Μου δίνει τη δυνατότητα να σβήνω σχόλια και φυσικά έχω τη δυνατότητα και να μην απαντάω στα σχόλια.
Όλα αυτά είναι δικαίωμά μου.
Αν ήθελα λοιπόν (για να σου απαντήσω στο "k an s prosvale an perimenes na apofeux8ei kati tetoio tote na kratas tis apopseis s gia tn eauto s.."), θα μπορούσα και να ΜΗΝ κρατάω τις απόψεις μου για τον εαυτό μου και να μη δίνω τη δυνατότητα ούτε καν να μου απαντήσουν, πόσο μάλλον να με προσβάλουν. Χωρίς να δώσω λογαριασμό σε κανέναν.
Το γεγονός ότι δεν κάνω τίποτα απ' όλα αυτά, είναι δικιά μου επιλογή.
Από την πολιτισμένη διαφωνία, πάντως, μέχρι το βρίσιμο, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά, και με αυτό που έγραψες περί των απόψεων μου που πρέπει να κρατάω για τον εαυτό μου για να μη με προσβάλλουν, δε φαίνεται να το κατανοείς.
Αυτήν τη διαφορά όμως εγώ θέλω να τη διαφυλάξω και γι' αυτό ζητάω να κάνουμε κόσμια συζήτηση.

Και τέλος, λίγο offtopic, αλλά να απαντήσω και σε αυτό:

"An katalava kala diavazontas to prospatheis na ekdwseis thn apopsh s peri alithinhs anarxias k epanastashs a3ies oi opoies sundeontai me tn eleutheria tou logou k tn dimokratia"

Όχι, δεν προσπαθώ να κάνω τίποτα τέτοιο.
Δεν είμαι αναρχικός, δεν πιστεύω στην αναρχία, δεν έχω καμία σχέση με όλα αυτά, απλώς τη σέβομαι ως κοινωνικοοικονομικοπολιτική άποψη και θεωρία, και θέλησα να γράψω ένα κείμενο επεξηγηματικό για το τι είναι και τι ΔΕΝ είναι αναρχία, γιατί παρατηρώ στον κόσμο μία σύγχυση, που βολεύει κιόλας πολλούς.
Δεν είμαι αναρχικός, δεν υπερασπίζομαι τους αναρχικούς, το κείμενο δεν είναι μανιφέστο. Τελεία.

Πραγματικά πιστεύω ότι δε θα μπορούσα να ήμουν πιο επεξηγηματικός αυτήν τη φορά.
Άμα βρείτε πάλι κάτι να με τσιγκλίσετε, τι να πω, θα σας δώσω βραβείο, αλήθεια...

Ας μη φτάσουμε τα 60 σχόλια ρε παιδιά!

PS: Φοίβε, το MSN μου υπάρχει στο profile μου, αλλά, για να λέμε την αλήθεια, σε ένα βαθμό πνίγομαι αυτές τις μέρες λόγω εξεταστικής, μην κοιτάς που προσπαθώ να απαντάω σε ό,τι μου γράφουν εδωπέρα...

Wednesday, June 11, 2008 1:48:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

k.jason
dn antitithemai tis apopsews sas peri vias k tupopihmenis anarxias..
omws t shmeio pou aliwse tn apopsh m gia t epipedo ths omilias sas einai h upotithemenh apilh pou ektoxeusate sto proswpo t fivou legontas xaraktiristika oti tha diagrafoun ap yo block sas t comment t..
agapite k.jason an pisteuete oti i sizitish mas dn axizei pragmatika dn tha xalousate tn idrwta sas giana patisete t pliktrologio...auta..xwris kamia eirwnia... :)

Wednesday, June 11, 2008 2:39:00 pm  
Blogger Jason said...

Σας εξήγησα πολύ καλά τους λόγους, μου δίνετε την εντύπωση πως δε διαβάσατε τίποτα απ' όσα έγραφα τόσες ώρες στο από πάνω σχόλιο.

Ασφαλώς και δεν αξίζει η συζήτηση αυτή, τουλάχιστον τα τελευταία 10-12 σχόλια.
Απαντάω μόνο διότι μου εκφράζετε παράπονα, και σε αυτά θέλω να απαντάω.
Αλλά όχι πως έχει κανένα περιεχόμενο η κουβέντα.

Ιδίως από τη στιγμή που μου δίνετε την εντύπωση πως δε διαβάσατε λέξη από αυτά που έγραφα για σας και μόνο για μισή ώρα, ασφαλώς και δε θα χαλάσω άλλον από τον ιδρώτα μου.
Κάνει και ζέστη εδωπέρα.

Τελευταίο σχόλιό μου σε αυτό το post και για τους δύο σας.

Wednesday, June 11, 2008 2:48:00 pm  
Blogger fivos said...

eeem...teleuteo comment?ok?thnx

...Xalarwste ligo dn pame na polemisoume tous nazzi liga pragmata hr8ame na poume.ama sas prosbala sorry.teleia...

Wednesday, June 11, 2008 3:06:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

antiosss

Wednesday, June 11, 2008 3:15:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home