Wednesday, February 13, 2008

Οι ξανθιές και οι άλλες

...
"Τυπική συμπεριφορά ξανθιάς" είπε χωρίς έκπληξη ο Σκρέτα.
"Νομίζετε πως διαφέρουν οι ξανθές από τις μελαχρινές;" είπε ο Μπέρτλεφ, αμφιβάλλοντας για την πείρα του Σκρέτα με τις γυναίκες.
"Ούτε λόγος!" είπε ο Σκρέτα. "Τα ξανθά και τα μαύρα μαλλιά είναι οι δύο πόλοι της ανρθώπινης φύσης. Τα μαύρα σημαίνουν ανδρισμό, θάρρος, ειλικρίνεια, δράση, ενώ τα ξανθά συμβολίζουν τη θηλυκότητα, την τρυφερότητα, την αδυναμία και την παθητικότητα. Μια ξανθιά δηλαδή στην πραγματικότητα είναι δύο φορές γυναίκα. Μια πριγκίπισσα μόνο ξανθιά μπορεί να είναι. Γι' αυτό και οι γυναίκες για να είναι όσο πιο γυναίκες γίνεται, βάφουν τα μαλλιά τους ξανθά και ποτέ μαύρα."
"Πολύ θα ήθελα να μάθω πώς επιδρούν οι χρωστικές ουσίες στην ανθρώπινη ψυχή" εξέφρασε την αμφιβολία του ο Μπέρτλεφ.
"Δεν είναι θέμα χρωστικών ουσιών. Η ξανθιά προσαρμόζεται ασυνείδητα στο χρώμα των μαλλιών της. Και προπάντων αν είναι μελαχρινή που τα βάφει ξανθά. Θέλει να είναι πιστή στο χρώμα της και συμπεριφέρεται σαν εύθραυστο πλάσμα, σαν ελαφρόμυαλη κούκλα, απαιτεί τρυφερότητα και περιποίηση, γενναιοδωρία και διατροφή, είναι ανίκανη να κάνει το παραμικρό από μονάχη της, απ' έξω κούκλα κι από μέσα πανούκλα. Έτσι και γίνονταν μόδα παγκοσμίως τα μαύρα μαλλιά, η ζωή μας στον κόσμο αυτό θα ήταν σαφώς καλύτερη. Θα ήταν η πιο χρήσιμη κοινωνική μεταρρύθμιση που έγινε ποτέ."
...

(από Το βαλς του αποχαιρετισμού του Μίλαν Κούντερα)

34 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Καλα τα λέει. Οι μελαχρινές είμαστε καλύτερες!!
Καστανές τέλος πάντων. ;)

όμως...

...
οι κοκκινομάλλες...?
δεν έχουν θέση στον κόσμο ετούτο?

Wednesday, February 13, 2008 7:00:00 pm  
Blogger Jason said...

Ε τότε που γράφτηκε το βιβλίο δεν ήταν τόσο πολλές αυτές.

Wednesday, February 13, 2008 7:40:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Εγώ λέω, οι κοκκινομάλλες είναι που εκφράζουν την επανάσταση.

Και νομίζω ότι και αυτες είναι πιο έξυπνες από τις ξανθιες.

Αλλά.. σαν τις μελαχρινές δεν είναι.. :Ρ

(γενικα σαν τις μελαχρινές δεν υπάρχουν άλλες...)

Wednesday, February 13, 2008 9:33:00 pm  
Blogger Attalanti said...

Απορώ, βρε έρωτα: το στερεότυπο της ξανθιάς με τον Κούντερα παραμάσχαλα στην παραλία, το ήξερε άραγε ο συγγραφεύς?

σε φιλώ

Thursday, February 14, 2008 2:10:00 am  
Blogger Jason said...

Μάλλον τότε που γράφτηκε το βιβλίο δεν υπήρχε ακόμα αυτό το στερεότυπο. :)

Μα τι ερωτήσεις κάνετε σ' αυτό το post. :)

Thursday, February 14, 2008 10:44:00 am  
Blogger RedHat said...

Το ονειρο μου να εχω μαύρα μαλλιά.
Γεννηθηκα καστανομάλλα.
Τα εχω βάψει κόκκινα.
Ποια η θέση μου στον κόσμο;;;;

Thursday, February 14, 2008 10:52:00 am  
Blogger Jason said...

Δεν έχεις καμία σχέση με το ξανθό και αυτό, καθώς φαίνεται, είναι καλό.

Thursday, February 14, 2008 11:37:00 am  
Blogger kiara said...

πολύ ωραίο Ιάσωνα! Εγώ δεν βρήκα ότι υποβιβάζει τις ξανθές! Τουναντίον, για πρώτη φόρά στη ζωή μου σκέφτηκα πως είναι ωραίο να είναι κάποια ξανθή...

Thursday, February 14, 2008 4:38:00 pm  
Blogger Iliaxtida said...

πες τα..!χε χε χε...Αυτο που ξερω ειναι(με βαση το κειμενο παντα)οτι δε θα μπορουσα να ειμαι ποτε ξανθια! :D

Friday, February 15, 2008 12:06:00 am  
Blogger Iliaxtida said...

πες τα..!χε χε χε...Αυτο που ξερω ειναι(με βαση το κειμενο παντα)οτι δε θα μπορουσα να ειμαι ποτε ξανθια! :D

Friday, February 15, 2008 12:07:00 am  
Blogger Jason said...

Δεν τις υποβιβάζει ακριβώς.
Προτείνει πάντως την κατάργηση τους. :P

Friday, February 15, 2008 1:02:00 am  
Blogger Marina said...

Χμμ! Μεγάλη δόση αληθείας στο κείμενό σου. Να προσθέσω και τον παράγοντα "άνδρα" μέσα. Οι γυναίκες αλλάζουμε το χρώμα των μαλλιών μας κυρίως για να προσελκύσουμε αυτούς που μας αρέσουν. Θα υπάρξουν αντιρρήσεις σε αυτό που λέω, κορίτσια αυτή είναι η αλήθεια.
Κύττα τώρα πώς κολλάνε όλα. Στο πρώτο μου γάμο ο Μ ήταν κατάξανθος (φυσικό χρώμα ένεκα ξένος) ..αεροβάμων, όλο γέλιο και χαρά, έρμαιο του έρωτα. Το μαλλί μου ήταν καστανό φυσικό. Ετσι το κράταγα, δούλευα σαν τρελλή για να έχουμε ωραία ζωή. Στο δεύτερο γάμο, παντρεύτηκα μελαχροινό, πολύ σύντομα έκανα μές, και τελικά το ξάνθυνα. Εχουν αντιστραφεί οι όροι, δεν περιμένει απο μένα τη Ζήνα, αντίθετα η πριγκίπισσά του τραλαλα, τραλαλα.
Στο θέμα χρώματος τριχών οι αντρες θέτουν τις βάσεις.

Friday, February 15, 2008 7:24:00 am  
Blogger Marina said...

Αυτός που έγραψε το κείμενο έχει φάει ΤΙΣ χυλόπιτες απο ξανθιές και προτιμάει "την αλεπού με την κομμένη ουρά", όλες να γίνουμε μελαχροινές.

Friday, February 15, 2008 7:28:00 am  
Blogger 3 parties a day said...

Έτσι κι αλλιώς, τους χρειαζόμαστε και τους δύο πόλους.
Χρειαζόμαστε και αυτόν που ΔΡΑ, και αυτόν που ΕΙΝΑΙ.

(Φυσικά σου μιλάει μια κατάξανθη!)

Friday, February 15, 2008 9:06:00 am  
Blogger Ασκαρδαμυκτί said...

Ποτέ δεν είχα σκεφτεί ότι η ποιότητα της ζωή μας μπορεί να εξαρτάται κι απ' το χρώμα των γυναικίων μαλλιών! χεχε

Friday, February 15, 2008 9:12:00 am  
Blogger Jason said...

Α ώστε δεν είναι φυσικό το ξανθό, Μαρίνα. Κάπου το είχες γράψει και μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, γιατί ποτέ δε μου είχε περάσει από το μυαλό ότι μπορεί να ήσουν ξανθιά. Έτσι εξηγείται, λοιπόν. Δεν ξέρω αν πιστεύεις ότι έχεις προσαρμοστεί στο ξανθό, εγώ ένα έχω να πω, ότι σε είχα καταλάβει, ότι ξανθιά δεν είσαι.
Όσο για τις χυλόπιτε του Κούντερα, καλό, τι να πω, δεν το γνωρίζω, τουλάχιστον εσύ δε με ρωτάς όπως οι άλλοι, καταφατικά το λες, άρα τι να πω, κάτι θα ξέρεις. :)
Τώρα είναι λίγο ειρωνικό να έτρωγε ο Κούντερα χυλόπιτες από ξανθιές και οι ξανθιές να διαβάζουν Κούντερα στην παραλία, αλλά νταξ. :)

Σημείωση: Ο χαρακτήρας του βιβλίου που τα λέει αυτά είναι γυναικολόγος. Αν έχει δει κι αν έχει δει γυναίκες στη ζωή του.

3 parties, ΔΡΑ και ΕΙΝΑΙ. Καλό. Δεν το είχα σκεφτεί.

Friday, February 15, 2008 12:26:00 pm  
Blogger Marina said...

Gentlemen prefer blonds (AS A RULE)...but marry brunettes ..
who turn blond eventually :-)

Δεν θεώρησα ποτέ ότι χάζεψα επειδή ξάνθυνα, μη τρελλαθούμε κιολας, όμως επειδή δεν περιμένει κανείς brains απο μιά ξανθιά (εχω και ανοιχτόχρωμο δέρμα)είναι βολικό να με με παίρνουν για ηλίθια, μετά δεν ξέρουν απο που τους ήρθε.

Friday, February 15, 2008 1:32:00 pm  
Blogger Jason said...

Εγώ πάντως όχι. Λες να παντρευτώ ξανθιά κατευθείαν; :)

Καλά δεν είπε κανείς ότι είναι χαζές. Δηλαδή πολλοί το είπαν, αλλά όχι εδώ. Εδώ άλλα... χαρίσματα τους απέδωσαν.

Friday, February 15, 2008 6:26:00 pm  
Blogger Γεωργία said...

Δε σου μιλάω γιατι δεν είμαι στα links σου πια...ΠΡΟΔΟΣΙΑ!! lol

Εντάξει, πληγώθηκα...και για το Link και γιατί είμαι ξανθιά χαχαχα

Φιλιά ρε Jason :)

Saturday, February 16, 2008 11:28:00 pm  
Blogger Jason said...

Στα links είναι τα blogs που διαβάζω καθημερινά ή σχεδόν.
Η τρίμηνη απουσία σου δε με βοήθησε να συνεχίσω να σε διαβάζω καθημερινά... :P
Για την ακρίβεια, είχα την αίσθηση ότι δε θα ξαναέγραφες.
Σε επαναφέρω λοιπόν και αναμένω...
Καλή (νέα) αρχή.

Sunday, February 17, 2008 1:32:00 am  
Blogger Γεωργία said...

Καλέ εννοείται, πλάκα έκανα...αμέσως κι εσύ!! Εντάξει λοιπόν, θα γίνω σαν τον Santos κι εγώ lol

"Πολύ ωραίος links" xaxax

και επίσης σαν τον -Μάντεψε ποιον- :
"Η μέρα ξημερώνει όταν φτερνίζεται το μυρμήγκι"

Καλημέρα :D

Sunday, February 17, 2008 11:22:00 am  
Blogger Jason said...

David Santos είχα πολλές φορές την τιμή να φιλοξενήσω στα σχόλιά μου.
Αλλά τον άλλον ποτέ ρε γαμώτο...
Δεν ξέρω γιατί, δεν είμαι αρκετά σουρεαλιστικός μήπως; Τι να πω...

Sunday, February 17, 2008 11:35:00 am  
Blogger Κλαζoμένιoς said...

Είναι κάκιστο και ίσως ένα από τα δείγματα του κατήφορου της εποχής μας μια συγγραφάρα ως ο Κίλ-αν Μούν-τερα να αγνοεί την διασημότερη μαυρομάλλα των αιώνων, την Κλεοπάτρα!

Αυτή κι αν δεν ήταν απόξω κούκλα, από μέσα πανούκλα...

Όλα τ' άλλα «είναι για τον Μύλο», πού 'λεγε κι η σχωρεμένη.

Φιλάκιααααααααααααα!!!

Monday, February 18, 2008 1:01:00 am  
Blogger cortlinux said...

Ο σπαστικός:

Θα τολμούσα να πω ότι ο Κούντερα λέει πολλά άλλα μέσα σε αυτό το απόσπασμα πέρα των τριχών.

ότι πολλές φορές ταυτιζόμαστε με τα κοινωνικά πρότυπα και απορροφούμαστε από αυτά. πόσες φορές (και οι άνδρες φυσικά) αλλάζοντας την φορεσιά (lowbap μυρίζει τούτο) δεν αλλάζουμε και ρόλο.

ότι συνήθως την ομορφιά ή ότι αυτό θεωρείται όμορφο ανά ιστορική εποχή δεν το ταυτίζουμε και με το έξυπνο.

ότι το όμορφο το θέλουμε "εύκολο" και "βολικό".

καθώς και άλλα πολλά...

παρόλα αυτά συμφωνώ ότι το μεγαλύτερο βίτσιο είναι οι κοκκινομάλλες. :-p

Monday, February 18, 2008 4:04:00 am  
Blogger iris said...

τσα ... να 'μαι κι εγώ ... έτσι δειλά δειλά επανέρχομαι ...

διάβασα τα πιο προσφατα από τα παλιά σου ποστ και ενθουσιάστηκα (για ακόμη μια φορά) !! Μ' άρεσε ιδίως το παραμυθι !!

Καλή συνέχεια

Και για να μην είμαι και εκτός θέματος : να ζήσουμε οι μελαχρινές

Monday, February 18, 2008 9:16:00 am  
Blogger Jason said...

Ορίστε όλες οι άσωτες... :)
Αυτό το post τελικά για το χρώμα των μαλλιών τραβάει τις γυναίκες. :)
Καλωσήρθατε, iris, και ευχαριστούμε.

Cortinlux, δεν έχεις καθόλου άδικο, αντίθετα έχεις πολύ δίκιο. :)
Αλλά όπως κατάλαβες κι εσύ, το post ήταν πιο ανάλαφρο αυτή τη φορά. :)

Κλαζομένιε (τι nick ειν' τούτο!), η Κλεοπάτρα ήτανε δυναμική γυναίκα, μάλλον ταιριάζει περισσότερο με το προφίλ της μελαχρινής, παρά με της χαζογκόμενας που πλασάρει πλαγίως το κείμενο για τις ξανθιές.

Monday, February 18, 2008 11:10:00 am  
Blogger Anarchist said...

Οι άνδρες προτιμούν τις ξανθιές, αλλά οι καστανές παίρνουν τον καλύτερο!

Monday, February 18, 2008 12:02:00 pm  
Blogger mad2luv said...

ειμαι φυσικη καστανη..τα εχω κανει κατα καιρους κοκκινα,κορακί,και τωρα ειμαι ξανθια...τι ειμαι δηλαδή?(μην πεις ηλιθια...)χαχαχα...

Monday, February 18, 2008 2:46:00 pm  
Blogger Jason said...

Κούκλα, καταπώς φαίνεται. :)
Ίδια η Μπριζίτ Μπαρντό. ;)

Monday, February 18, 2008 2:58:00 pm  
Blogger mad2luv said...

με δουλευεις ρε?καλααααα...εγω φταιω που αποφασισα να δημοσιευσω τη μαπα μου..χαχα...να μπει λιγο φως στη σκοτεινη βλογοσφαιρα..χαχα...

Monday, February 18, 2008 7:04:00 pm  
Blogger Jason said...

Όι βρε. Το πρώτο το εννοούσα.
Το δεύτερο νταξ, είναι καθ' υπερβολήν και κατόπιν παραγγελίας. :)

Monday, February 18, 2008 7:21:00 pm  
Blogger mad2luv said...

οταν λες παραγγελια?anyway..ευτυχως υπαρχει το photoshop..χαχα...πλακα κανω..

Monday, February 18, 2008 7:23:00 pm  
Blogger Jason said...

Εννοώ ότι μόνη σου το ρώτησες αυτό, τι να σου πούμε, όχι; :)

Monday, February 18, 2008 7:26:00 pm  
Blogger mad2luv said...

εχεις δικιο...νομιζω οτι τελικα,ειμαι ξανθια με ολη τη σημασια..χαχαχα....πλακα κανω βρε 142 IQ (ε κιου που λεει και η αντζελα) εχω βγαλει...

Monday, February 18, 2008 7:31:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home