Friday, November 02, 2007

Τα παιδία παίζει

Αντιγράφω από εδώ:


ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ, προχθές, στο δελτίο ειδήσεων του Alter:
«Μπορεί να μην είναι λογικά όλα τα αιτήματα των παιδιών που κλείνονται στα σχολεία τους ή βγαίνουν στους δρόμους. Αλλος είναι ο πραγματικός λόγος. Είναι θυμωμένα και θέλουν να καταλάβουμε γιατί. Θυμωμένα, γιατί αισθάνονται πως όσοι έχουν κυβερνήσει αυτόν τον τόπο και, κυρίως, όσοι έχουν κάνει θητεία στο υπουργείο Παιδείας, τους έχουν κλέψει χρόνια από τη ζωή τους. Τα ωραιότερα χρόνια. Θέλετε να σας πω για τη στριμωγμένη ζωή των δικών μου παιδιών, που πάνε και τα δύο στο δημόσιο; Θα σας πω για τον μικρότερο, που πάει έκτη Δημοτικού, όχι για τον άλλον που πάει δευτέρα Γυμνασίου. Φεύγει από το σπίτι στις 7.30 και γυρίζει σπίτι, πτώμα, γύρω στις 2.30 με 3. Τρώει πάντοτε με την ψυχή στο στόμα, γιατί έχει να κάνει ιδιαίτερα αγγλικά και γερμανικά, γιατί στο σχολείο είναι της πλάκας, και έπειτα να πάει στο φροντιστήριο. Φροντιστήριο, ναι, από το Δημοτικό. Γιατί αν θέλεις το παιδί σου να αποκτήσει στοιχειώδεις γνώσεις, δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς, το σχολείο είναι ανεπαρκές. Επιστρέφει στο σπίτι ένα σωματικό και ψυχικό ράκος το παιδί. Κλαίει η καρδιά μου που το βλέπω. Πότε θα παίξει; Πότε θα βρεθεί με τα φιλαράκια του; Πότε θα βρεθεί με την οικογένειά του; Πότε θα ζήσει την παιδικότητά του;».


Σε ένα σχολείο των νοτίων προαστείων της Αθήνας, έγινε κατάληψη γιατί δεν έχουν έρθει ακόμα όλα τα βιβλία των Θρησκευτικών. Έτσι, τα παιδιά αποφάσισαν ότι αφού δεν μπορεί να διδάσκεται αξιοπρεπώς αυτό το μάθημα που υπεραγαπούν, καλύτερα να μη διδάσκεται κανένα καθόλου.
Στο σχολείο που πήγαινα εγώ, τα παιδιά έχουν κατάληψη αυτές τις μέρες, γιατί πριν από λίγο καιρό, παίζανε μπουγέλο στο προαύλιο και ο διευθυντής μας τούς έκλεισε την παροχή στις βρύσες και έχει ξεχάσει να τις ξαναανοίξει. Έτσι, το αρμόδιο όργανο των μαθητών, αποφάσισε ότι αφού είναι κλειστές οι βρύσες, επιβάλλεται να κλείσει όλο το σχολείο. Σχολείο χωρίς μπουγέλο, δε γίνεται.
Σε ένα σχολείο κοντινής περιοχής, έγινε κατάληψη με επίσημο αίτημα το διαχρονικό πια αστείο με τις τυρόπιτες του κυλικείου που είναι στρογγυλές και τα παιδιά δεν ξέρουν από πού να αρχίσουν να τρώνε και λοιπά.
Και λέω διαχρονικό, γιατί το θυμάμαι από τότε που πήγαινα Γυμνάσιο και ήταν κι αυτό, κάτι σαν ανέκδοτο, μέσα στα θέματα που είχε εκείνο το χαρτί που είχαν κολλήσει στην πόρτα του Λυκείου τα παιδιά που το είχαν κλείσει τότε συμπαρασυρμένα από το κύμα των καταλήψεων Αρσένη.
Θυμάμαι που είχαν πάρει μια μέρα τα χαζά τηλέφωνο με απόκρυψη στο Γυμνάσιο ότι υπάρχει βόμβα στο κτήριο, και μας έδιωξαν όλους από το σχολείο την 3η ώρα και ήρθε και η αστυνομία και εμείς ήμασταν έξω μέσα στη βροχή και, περιμένοντας τα πούλμαν να έρθουν να μας πάρουν, βάζαμε τις ομπρέλες στο στόμα και λέγαμε με περίεργη φωνή "Εδώ Πολυτεχνείο! Εδώ Πολυτεχνείο!"...
Παιδιά ήμασταν και παίζαμε, τι να κάνουμε.
Από την εποχή των αρχαίων, που θαρρείς ότι όλοι ήταν γεννημένοι φιλόσοφοι και ήρωες, αυτό δεν έχει αλλάξει: Τα παιδία παίζει.
Και πάντα τα παιδία θα παίζει, γιατί θα είναι παιδία.
Σε Γυμνάσιο μεγάλου αθηναϊκού δήμου έκαναν κατάληψη γιατί "έκανε και το 8ο, απέναντι". Παίζουν τα παιδία σου, γονιέ, κι εσύ βλέπεις ότι είναι "θυμωμένα, γιατί αισθάνονται πως όσοι έχουν κάνει θητεία στο υπουργείο Παιδείας, τους έχουν κλέψει χρόνια από τη ζωή τους".
Παίζουν τα παιδία σου, αγαπητέ γονιέ, κι εσύ θρηνείς την παιδικότητά τους.
Αν τα παιδιά δεν παίζουν αρκετά, είναι γιατί τα βλέπετε σαν το βλαμμένο με την κουκούλα, στη διαφήμιση που προειδοποιεί τους ενήλικες για το μέλλον του.
"Είναι θυμωμένα και θέλουν να καταλάβουμε γιατί"...
Αν είναι τρομακτικό το παιδάκι, είναι γιατί του φορέσατε την κουκούλα και το βάλατε να λέει βλακείες.
Βγάλτε την κουκούλα απ' το βλαμμένο κι αφήστε το να παίξει.
Αν τα παιδιά σου δεν παίζουν αρκετά, γονιέ του δελτίου ειδήσεων, είναι γιατί αποφάσισες πως "το σχολείο είναι ανεπαρκές" στην 6η δημοτικού, και τα έστειλες σε φροντιστήριο να μάθουν την απλή μέθοδο των 3 και την αρχή της δράσης-αντίδρασης. Γιατί, αφού έχεις το μυαλό, τη μόρφωση και την εμπειρία να κρίνεις το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν έχεις μισή ώρα χρόνο να κάτσεις να εξηγήσεις εσύ δυο πράγματα στο παιδί σου, αλλά το στέλνεις σε φροντιστήριο την ώρα που εσύ βγαίνεις στα κανάλια να απαγγείλεις μελοδραματικό διάγγελμα για την κλαίουσα καρδιά σου που δεν αντέχει να βλέπει το παιδί της "να μην έχει χρόνο να παίξει με τα φιλαράκια του".
Γιατί σίγουρα θα έχεις τη θεωρία σου για το πώς ξεκίνησε η ισοπέδωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, αλλά δε θα με ακούσεις όταν θα σου πω εγώ πώς ολοκληρώθηκε:
Όταν άρχισαν να ανακατεύονται σ' αυτό οι γονείς.
Οι γονείς του δελτίου ειδήσεων.


ΥΓ: Το προηγούμενο post είχα σκοπό να το αφήσω για αρκετό καιρό. Ντρέπομαι που μετά από την Πολυδούρη και τον Καρυωτάκη ανεβάζω κάτι τέτοιο, αλλά σήμερα νευρίασα μέχρι αηδίας.

19 Comments:

Blogger sofi-k said...

Πες τα χρυσόστομε!

Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα! Αλλά το έχουμε ξαναπεί και κάποια στιγμή ίσως να βαρεθούμε να το λέμε: οι γονείς σήμερα δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με το παιδί τους. Σαφώς και θα το στείλουν στο φροντιστήριο, γιατί έχουν καριέρα να χτίσουν και δεν μπορούν να ασχοληθούν με τα μαθηματικά, τη γεωμετρία ή την έκθεση. Εγώ θυμάμαι, όχι πολλά χρόνια πριν, περίμενα τον θείο μου να έρθει να με βοηθήσει στη δύσκολη άσκηση των μαθηματικών, έτρεχα στην μητέρα μου να μου πει τη γνώμη της για τα κείμενα. Φροντιστήριο πήγα λίγους μήνες πριν την Γ Λυκείου!

Είπαμε, όλα ξεκινούν από την παιδεία και την οικογένεια. Την παιδεία των γονιών μας, την συμπεριφορά αυτών που γίνονται γονείς. Αυτοί "φτιάχνουν" τα παιδιά. Δε γίνονται από μόνα τους. Δεν βάζει ένα "βλαμμένο" την κουκούλα και μιλάει με τέτοια σκληρότητα, αν κάποιος πριν δεν του έχει δείξει πως να το κάνει. Νομίζω όμως, πως εκείνη η εποχή που υπήρχε παιδική αθωότητα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Κάποτε τα μικρά κοριτσάκια μες στο παιχνίδι τους βάζανε τα τακούνια της μαμάς και νιώθανε μεγάλες γυναίκες. Σήμερα τα νέα κοριτσάκια βάζουν τα τακούνια τα δικά τους και βγαίνουν να "κυνηγήσουν, να ζήσουν" τη ζωή τους. Ο μόνος τρόπος να επαναστατήσουν, είναι να κάνουν κατάληψη, ακόμα και για μια στρογγυλή τυρόπιτα... Και νιώθουν και σπουδαίοι γι' αυτό!...


Καλό σ/κ φίλε μου!

Friday, November 02, 2007 7:34:00 pm  
Anonymous nefelaki said...

αα ναι αλλά δεν ανέφερες τις πηγές των πληροφοριών σου... εγώ σου είπα για την παροχή του νερού

επίσης ξέχασα να σου πω ότι εκτός από την παροχή, είχαμε και σοβαρά αιτήματα όπως:

-να βάλουμε πυρασφάλεια (που έχουμε αλλά δεν το ξέραμε ε κ κάτι έπρεπε να πούμε τέλος πάντων κι ας μην ήξερε κανένας τι είναι η πυρασφάλεια)

-να μπουν καλύμματα στις λάμπες γιατί μας ενοχλεί το φως είναι πολύ δυνατό (που υπάρχουν αλλά πάλι δεν το ξέραμε γιατί δεν το είχαμε προσέξει γιατί δεν τις ανοίγουμε ποτέ έτσι κ αλλιώς)

-να πάρουμε τα βιβλία που μας λείπουν (αστρονομία κ λυσάρι άλγεβρας)

επίσης εγώ σου είπα για το 6ο που είχε αίτημα "επειδή κάνει και το 8ο"

και ξέχασα να σου πω και διάφορα άλλα τέτοια ωραία αλλά τέλος πάντων τώρα βαριέμαι

όφειλες πάντως να με αναφέρεις ;)

δίκιο έχεις τα παιδία παίζει
κ στα υπόλοιπα δίκιο έχεις

(καλά κ αν αυτή κρίνει ότι στην 6η χρειάζεσαι φροντιστήριο... εγώ δεν έχω τπτ να σχολιάσω...)

τέλος πάντων εμείς από δευτέρα τη διαλύουμε την κατάληψη...

και τα παιδία παύει να παίζει...

(για την ακρίβεια τα παιδία κόβει το παιχνίδι μαχαίρι κ στρώνει τον πισινό του να διαβάσει γιατί δεν είναι πια στην έκτη δημοτικού που καθόταν ανάσκελα, είναι δευτέρα λυκείου κ φέτος όντως έχει ΠΟΛΥ διάβασμα)

φιλάκια
η αδερφή σου

Friday, November 02, 2007 8:52:00 pm  
Blogger Jason said...

Sofi-k, συμφωνούμε απολύτως λοιπόν και Νεφελάκι, με επιβεβαιώνεις και με συμπληρώνεις (πάντως, όπως βλέπεις, έχω πολλές πηγές...).

Saturday, November 03, 2007 8:56:00 am  
Blogger Roadartist said...

πότε θα γίνουμε και εμείς 'κάτι'? Τελικά όσο το ψάχνεις, τόσο πληγώνεσαι..

Saturday, November 03, 2007 7:31:00 pm  
Blogger Lily said...

Πολύ χαίρομαι που διάβασα το ποστ σου γιατί TV πολύ δεν βλέπω και δεν είχα ιδέα για αυτή την κουβέντα. Πριν καιρό είχα μια κουβέντα αρκετά έντονη με κάτι φίλους γύρω στα 40 που υποστήριζαν ότι δεν έχει κάνει κανένα λάθος αυτή η γενιά γονέων.
Τα παιδία κάνουν Καταλήψεις , διαμαρτύρονται , τα σπάνε για τον χαβαλέ, δεν φτέει το περιβάλλον δεν φταίει η βίαιη και ματαιόδοξη κοινωνία. ‘Απλά τα νέα παιδία είναι κακής «Πάστα»!!!!! Φοβερό Ε?
21ος αιώνας , ξανά μεσαίωνας !!!!

Sunday, November 04, 2007 1:33:00 am  
Blogger Jason said...

Το θέμα είναι σε τι κόσμο μεγαλώνουν τα παιδιά.
Και οι γονείς είναι ένας από τοτυς σημαντικότερους παράγοντες στον κόσμο των παιδιών.

Sunday, November 04, 2007 3:26:00 pm  
Blogger Iliaxtida said...

πραγματικα εχω μπερδευτει με ολο αυτο που συμβαινει καθε χρονια σε σχεση με το εκπαιδευτικο συστημα, τα σχολεια, τα πανεπιστημια..Η εποχη της παιδικοτητας πλεον διαρκει περισσοτερο και θα μπορουσε κανεις να πει οτι πλεον και τα παιδια ανω των 18 'παιζουν' φαινομενικα με διαφορετικο τροπο, αλλα ουσιαστικα ειναι ο ιδιος με εκεινο των μικροτερων.μακαρι να ηξερε ο καθενας τι θελει..μαλλον ξερει αλλα οι τροποι που χρησιμοποιει για να το εκφρασει δεν ειναι οι πλεον καταλληλοι

Sunday, November 04, 2007 4:38:00 pm  
Blogger o kairos said...

Η ηλιαχτιδα σε συμπληρωνει επαξια.Η εποχη της παιδικοτητας διαρκει πλεον περισσοτερο.Δυστυχως,παρα πολυ περισσοτερο.Μια βολτα στη ναυπηγοεπισκευαστικη περιοχη του Περαματος,παντως,αρκει για να δει κανεις τα 16χρονα και 18χρονα να δουλευουν ματσακονι και να κουβαλανε σιδερα.Για να καταλαβει γιατι ειναι θυμωμενα τα υπολοιπα παιδακια.

Monday, November 05, 2007 3:00:00 pm  
Blogger Jason said...

Ηλιαχτίδα, πολύ σωστό σχόλιο. Αν και πιστεύω πως, τελικά, μάλλον δεν ξέρει τι είναι αυτό που θέλει ο κόσμος, παρά αδυνατεί να βρει τους τρόπους να το εκφράσει. Δεν ξέρει τι είναι αυτό που θέλει, γιατί δε φτάνει ποτέ η στιγμή που θα πιεστεί να μάθει.

Αγαπητέ καιρέ, μακάρι τα υπόλοιπα παιδάκια να ήταν θυμωμένα επειδή κάποια άλλα αναγκάζονται να δουλεύουν όταν εκείνα τρώνε τυρόπιτες στρογγυλές...

Monday, November 05, 2007 4:20:00 pm  
Blogger fani said...

θα σου πω και παλι αυτο που σου ειχα πει οταν εκλεισε το δικο μου σχολειο.. να σου πω τα αιτηματα μας?
1)μη αναθεωρηση αρθρου 16
2)να μη περασουν τα σχολεια στους δημους
3)ελλειψη καθηγητων και βιβλιων
και γαμω τα αιτηματα. αλλα τι να τα κανεις οταν δεν τα πιστευεις? οταν τα γραφεις απλα για να τα γραψεις και ουσιαστικα δεν ξερεις καν τι σημαινουν!
περσυ -εχω την εντυπωση τουλαχιστον- οτι τα πιστευαμε αυτα για τα οποια φωναζαμε, γι αυτο και ακουστηκαμε. φετος το κλεισαμε απλα για να το κλεισουμε και βαζω και τον εαυτο μου μεσα γιατι ειχα την ελπιδα οτι οταν το καναμε, το πιστευαμε. ειναι πολυ πιο απογοητευτικο ενας αγωνας να γινεται χωρις αιτια απ το να μη γινεται κα8ολου... αν φτασαμε εκει..

Tuesday, November 06, 2007 4:37:00 pm  
Blogger Jason said...

Εσείς μάλλον είστε από τα σχετικά πιο συνειδητοποιημένα σχολεία, τουλάχιστον έχει 2-3 σοβαρότερα αιτήματα.
Και σε μερικά άλλα σχολεία υπάρχουν τα αντίστοιχα, απλώς έχουν ακούσει να στέλνονται με φαξ στον πρόεδρο από το συντονιστικό (;) των καταλήψεων. Κουφά πράγματα.
Όπως το λες είναι. Βγες ρώτα τα παιδιά τι θα πει ότι τα σχολεία θα περάσουν στους δήμους. Τι θα αλλάξει. Γιατί δεν το θέλουμε. Τι είναι το άρθρο 16. Τι λέει. Τι θέλουν να αλλάξουν. Γιατί δεν το θέλουμε αυτό.
Να δούμε πόσες απαντήσεις θα πάρουμε...

Tuesday, November 06, 2007 5:53:00 pm  
Anonymous nefelaki said...

Α κοίτα και στο δικό μας η κατάσταση είναι όπως στης φανής δηλαδή εμείς πέρυσι είχαμε αιτήματα και για την αναθεώρηση του 16 (αυτοί που ξεκίνησαν την κατάληψη ήξεραν τι σήμαινε κ μας είπαν κ 2 λόγια τα παιδιά, αλλά δε θυμάμαι κ πολλά, ήμουν κατά ούτως ή άλλως), και για τη σωστή επιλογή βιβλίων & καθηγητών και για την κατάργηση της βάσης του 10, και αρκετά άλλα που ήταν σχετικά σοβαρά... τα είχαν πάρει από το συντονιστικό κ μάλιστα ήταν πορωμένα κ τα πιστευαν όλα αυτά!

(Ούτε εγώ ξέρω τι ακριβώς είναι το συντονιστικό αλλά έχω μια γενική ιδέα κ θα σου πω από κοντά γιατί τώρα δε μπορώ).

Τέλος πάντων στις περσινές καταλήψεις είτε ήσουν υπέρ είτε κατά, το θέμα είναι ότι υπήρχε κάποια βάση σε όλα αυτά, κ τουλάχιστον τα παιδιά είχαν ένα λόγο να κάνουν την κατάληψη, γι' αυτό τους παραδεχόμουν κ ας μην ήμουν υπέρ... Φέτος έχουμε τα αιτήματα που σου είπα, κοινώς δεν έχουμε αιτήματα, όπως και όλα τα άλλα σχολεία που ξέρω που κάνουν κατάληψη... όμως το συντονιστικό ψήφισε να συνεχιστεί... δε βγάζω άκρη....

Τέλος πάντων τώρα την κόψαμε την κατάληψη κ γράφουμε κατεύθυνση την πέμπτη άστα να πάνε γι' αυτό σταματάω. τα λέμε
:P ;)

Tuesday, November 06, 2007 9:04:00 pm  
Blogger Jason said...

Το συντονιστικό είναι μια επιτροπή κεντρικού συντονισμού των κινητοποιήσεων.
Και όταν μιλάμε για εργατικό συνδικαλισμό η φοιτητικό, έχει καλώς. Αλλά όταν μιλάμε για μαθητές, δεν κατλαβαίνω τι θα πει συντονιστικό. Στο συντονιστικό συμμετέχουν υποτίθεται εκπρόσωποι των σχολών ή τέλος πάντων των σχολείων που έχουν αποφασίσει κινητοποιήσειες και αποφασίζουν τη μορφή του αγώνα. Δε μαζεύονται πέντε-δέκα νοματέοι και στέλνουν με φαξ σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας την απόφασή τους να κάνουν κατάληψη με κάποια αιτήματα, ως εντολή.
Είναι αστείο αυτό. Ανέκδοτο. Να είσαι στο σχολείο και να μην ξέρεις ακριβώς για ποιο λόγο κάνεις καυτάληψη, εκτός από το ότι έτσι αποφάσισε κάποιο συντονιστικό (;) και το έστειλε με φαξ στον πρόεδρό σου.

Wednesday, November 07, 2007 1:56:00 am  
Anonymous nefelaki said...

ναι περίπου αυτό έγινε μόνο που εμείς πρώτα ξεκινήσαμε κατάληψη γιατί κάνανε όλες οι γύρω περιοχές κ είχαμε σκάσει από τη ζήλια μας κ μετά μάθαμε για το συντονιστικό... αλλά σε κάθε περίπτωση τέλος πάντων όλο αυτό που γίνεται είναι μια τεράστια μπαρούφα για να τελειώνουμε!

Wednesday, November 07, 2007 8:45:00 pm  
Blogger SALOME said...

Γειά σου Jason. Επανήλθα και ελπίζω να τα λέμε. θα διαβάσω τις παρατηρήσεις σου και σύντομα θα τα σχολιάσω. Είσαι καλά;

Thursday, November 08, 2007 8:11:00 pm  
Blogger Ναπολέων said...

Όλα καλά (άρθρο και σχόλια) κι όλα ωραία...
Για την «ταμπακιέρα» όμως δεν είδα κάτι.

Πρώτα θα σάς ζαλίσω ολίγον με μιά επιτυχημένη ομαδική αντίδραση μαθητών το, κρατηθείτε!, 1954 στη «Ζωσιμαία Σχολή» στα Γιάννενα. Ήταν η αμέσως μεγαλύτερή μου τάξη, του αδερφού μου, 7η Γυμνασίου την έλεγαν τότε, του "Πρακτικού", το (6τάξιο) Γυμνάσιο άρχιζε από την 3η, αγνοώ για ποιό λόγο. 7η και 8η τότε χωρίζονταν σε κλασσικό και πρακτικό. Αυθαίρετα τούς είχαν προσθέσει 6η ώρα διδασκαλίας το Σάββατο, θρησκευτικά. Ως 2η ώρα στη βδομάδα, είχαν άλλη μία. 40-50 παιδιά σε κάθε τάξη τότε.
Πήραν σχεδόν όλοι ένα «μπακακάκι», μια μεταλλική μινιατούρα βατράχου που άμα τήν πίεζες έκανε ένα ελαφρό μπάκ...μπάκ...
Και κόντεψαν να τρελλάνουν τον Θεολόγο την 6η ώρα του Σαββάτου, πατώντας εναλλακτικά, ένας κάθε φορά, αρρένων ήταν το σχολείο, πότε στα μπρός θρανία, πότε στα πίσω, το «μπακακάκι».
Το επόμενο Σάββατο τα ίδια. Ο Θεολόγος προστρέχει στον Γυμνασιάρχη, τους βγάζουν έξω στην αυλή, εις "φάλαγγα κατ' άντρα" για σωματική έρευνα ανευρέσεως των «μπακακακίων»...
Και τί κάνουν τα άθλια παλιόπαιδα: Έβαλαν το «μπακακάκι» μέσα στο παπούτσι του ο καθένας, στη φτέρνα, χωρούσε. Μόλις άρχισε η έρευνα των πρώτων, τα «μπακακάκια» κελαϊδούσαν στους άψαχτους. Αλλά όταν προχώρησε, άκαρπα, η έρευνα και είχαν ψάξει τους μισούς, (δεν τους έβγαζαν βέβαια και τα παπούτσια, ούτε τα ρούχα, τις σάκκες τους, τις τσέπες τους έψαχναν) ...άρχισαν να κελαϊδούν τα «μπακακάκια» των ψαγμένων... Αυτό ήταν!
Η 6η ώρα θρησκευτικά του Σαββάτου καταργήθηκε με απόφαση του Γυμνασιάρχη.

Και τώρα, συντομευμένη, η δικιά μου "ταμπακιέρα", (δημοσιευμένη στον "Οικονομικό Ταχυδρόμο" προ ...35ετίας, παίρνει πλήρη σύνταξη...):

1. Τετρατάξιο "Δημοτικό" Σχολείο, ολοήμερο.
Το παιδί μαθαίνει γραφή-ανάγνωση, αριθμητική, ψήγματα από ξένες γλώσσες, "αρπαχτά" απ' όλα τα άλλα μαθήματα, ζωγραφική, χειροτεχνία, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, θέατρο κλπ αλλά ΚΥΡΙΩΣ εκπαιδεύεται στην κοινωνική ζωή.

2. Εφτατάξιο (ή και οχτατάξιο, πρέπει να μελετηθεί, δεν είμαι ο κατάλληλος) Γυμνάσιο.
Το παιδί παίρνει ΟΛΕΣ τις γνώσεις και δεξιότητες που τού χρειάζονται για να ζήσει σαν φυσιολογικός άνθρωπος αλλά και να κάνει απλές δουλειές π.χ. έμπορος ή υπάλληλος γραφείου ή ...οικογένεια: Από αρχαία ελληνικά, δύο ξένες γλώσσες, μαθηματικά, λογοτεχνία, πληκτρολόγηση, μουσική, ζωολογία κλπ έως ...πώς ράβουμε ένα κουμπί, πως αλλάζουμε μιά λάμπα (έχω δεί κυρία που κάλεσε ...ηλεκτρολόγο...) πως βάφουμε έναν τοίχο, πως κάνουμε μιά ένεση, πως χειριζόμαστε την ηλ. κουζίνα ή το πλυντήριο, αλλά και πως κρατάμε ένα στοιχειώδες λογιστικό τεφτέρι, τί είναι "τελικά" αυτό το έρμο το ανθρώπινο σώμα, τί θα πεί «σεξ», τι θα πεί δημοκρατία, πολίτης, ψήφος, τί είναι ο «τζόγος» ή πως οδηγούμε ένα όχημα και βάλε...

7 ή 8 χρόνια γι' αυτά.

Στόχος είναι το παιδί να μπορεί να αντιμετωπίσει άφοβα τη ζωή μετά το Σχολείο αυτό. Κανένας άλλος στόχος, καμμιά άλλη επιδίωξη. Κι εννιά χρόνια αν χρειάζονται, εννιά να τά κάνουμε! Δέκα άν... Δέκα να τά κάνουμε!
Μόνο πρωϊνό σχολείο. Το απόγευμα μελέτη, παιχνίδι, σχόλη, οικογενειακή ζωή.

Μετά: 1 χρόνος με μαθήματα, σε στύλ σεμιναρίων, Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Για όσα παιδιά δεν έχουν ήδη αποφασίσει το δρόμο τους.
Τα σύν και τα πλήν κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης ή "λειτουργήματος".

Μετά: 1 χρόνος «καθαρό» φροντιστήριο για όποιον κλάδο έχει διαλέξει το παιδί, "επιστημονικό" ή "τεχνολογικό". (Αυτό ίσως πρέπει να είναι ο 1ος χρόνος καθενός ΑΕΙ ή ΤΕΙ κι όχι βαθμίδα της "γενικής" παιδείας.)

Μετά παρακολουθεί τον κλάδο του, ΧΩΡΙΣ εισαγωγικές εξετάσεις και ...βοήθειά του.

Παράπλευρα ωφελήματα: Θα πέσει "κάθετα", που λέν κι οι πασόκοι, το ποσοστό ανεργίας αφού τα παιδιά θα βγαίνουν αργότερα στην "αγορά" εργασίας.
Θα πέσει, "κάθετα" επίσης, και η οικογενειακή δαπάνη, αφού, ΟΛΟΙ τό ξέρουμε αυτό, ξοδεύονται ΤΡΕΛΛΑ λεφτά για μ...κίες όπως τα φροντιστήρια για να επιτευχθεί η ποθητή είσοδος στις ΑΣΠΑΕΤ(*).

Εσείς πατέρα/μητέρα δεν θα δεχόσαστε να φορολογηθείτε λίγο παραπάνω για να έχετε σωστή παιδεία για το παιδί σας, αν απαλασσόσαστε από τα φροντιστήρια;;;

Σιγά που θα λέγατε όχι...

Ευχαριστώ όσους έφτασαν διαβάζοντας ως εδώ.

αγάπη - αφοπλισμός - ειρήνη
Ναπολέων(**)

(*) Ανώτατες Σχολές Παραγωγής Ανέργων Επιστημόνων/Τεχνολόγων.

(**) Πολ. Μηχανικός, με τέσσερα παιδιά (1 αγόρι, 3 κορίτσια), που όλα πήγαν σε δημόσια σχολεία και μετά 3 πήγαν σε ΑΕΙ και 1 σε ΤΕΙ, χωρίς να πάνε σε φροντιστήριο, όσο πήγαιναν σχολείο.
Ο πρώτος "πέτυχε" με την πρώτη, η δεύτερη και τρίτη με την δεύτερη, η τέταρτη με την τρίτη φορά εισαγωγικών εξετάσεων.
Σιγά το πρόβλημα... «Έχασαν», λέει, χρονιά... Από ΠΟΥ τήν έχασαν τη χρονιά;;; Από ποιό μέτρημα έχασαν χρονιά;;;
ΣΙΓΟΥΡΑ όμως δεν γεύτηκαν ποτέ αυτό το εξουθενωτικό πρόγραμμα ζωής που παρουσιάζεται στο άρθρο του φίλτατου Jason.

Friday, November 09, 2007 12:32:00 am  
Blogger Jason said...

Salome, πάνω που είχα αρχίσει να ανησυχώ παιδί μου...

Αγαπητέ Ναπολέοντα, πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις.
Εγώ εδώ ήθελα να αναφερθώ στους γονείς, γι' αυτό και δεν επεκτάθηκα περισσότερο.
Για την εκπαίδευση γενικότερα έχω γράψει τα δικά μου πολλάκις σε άλλα posts, σου τα αναφέρω, μήπως σε ενδιαφέρουν:

http://jkpant.blogspot.com/2006/06/1.html
http://jkpant.blogspot.com/2006/06/2.html
(για το εκπαιδευτικό σύστημα γενικά)

http://jkpant.blogspot.com/2007/01/16.html
(για το άρθρο 16)

http://jkpant.blogspot.com/2006/10/blog-post.html
(για τις περσινές απεργίες των εκπαιδευτικών)

Friday, November 09, 2007 1:23:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Ιασωνάκι καλησπέρα...για άλλη μια φορά με κάνεις να σκέφτομαι πόσο καλό και έξυπνο παιδί είσαι. Δεν έχω παρακολουθήσει τα τελευταία κείμενά σου, ελπίζω όμως αυτό της Πολυδούρη να είναι μια αναφορά κι όχι στροφή στην μανιοκατάθλιψη!;) Όσο για το εν λόγω κείμενο συμφωνώ απολύτως και συμπληρώνω με κάτι που μου συνέβη πολύ πρόσφατα. Ένας επιχειρηματίας μου ζήτησε να διδάξω ζωγραφική στον υπολογιστή (στο γνωστό πρόγραμμα ζωγραφικής των windows!) σε παιδάκια 1ης,2ας και 3ης δημοτικού! που ανάθεμα πόσα μαθήματα θα χρειαζόντουσαν για να εξηγήσεις αρχικά τι είναι αυτό το κουτί!σε ένα παιδάκι 1ης δημοτικού! Θεωρώ απαράδεκτο το να καταιγίζεις με πληροφορίες το μυαλό ενός μικρού παιδιού χωρίς να το αφήνεις να αφομοιώνει στοιχειώδη πράγματα. Εμείς αγωνιστήκαμε για ένα νέο σύστημα που θα εναντιώνονταν στην παπαγαλία και την επιφάνεια και τώρα βλέπεις απ'το δημοτικό προσπαθούν να χωρέσουν αγγλικά,γαλλικά,γερμανικά,ιταλικά,πιάνο,κιθάρες,βιολιά,σπορ,υπολογιστές! Ποιός "καλός" γονιός είναι αυτός που θεωρεί ότι το παιδί του ΠΡΕΠΕΙ να έχει πάρει το proficiency μέχρι το λύκειο και το ECDL μέχρι το γυμνάσιο!?? Τι βλέψεις υπαλληλίσκου είναι αυτές που έχουν για το καμάρι τους?! Βλέπεις παιδάκια πλέον να μιλάνε και να χρησιμοποιούν ένα λεξιλόγιο που εγώ τουλάχιστον όταν πήγαινα πρώτη δημοτικού όχι "εμπέδωσα" δεν ήξερα θα πει (το άκουσα πρόσφατα να το λέει το βαφτηστήρι μου 5 χρονών και μάλιστα σε σωστή χρήση!) αλλά ούτε πολλά άλλα πιο βασικά! Για να μην αναφέρω μια γενιά πριν που μάθαινε "Λόλα να ένα μήλο"! Φυσικά και πρέπει να κοιτάμε μπροστά ο κόσμος εξελίσεται άρα κι ο άνθρωπος. Αλλά το μυαλουδάκι του παιδιού δεν είναι σάκος να δούμε πόσα απίδια παίρνει μέσα!

την καλησπέρα μου,
Πωλίνα

Monday, November 12, 2007 11:37:00 am  
Blogger Jason said...

Πωλινάκι, ελάχιστες φορές έχουμε διαφωνήσει και σίγουρα αυτή δεν είναι μία απ' αυτές. :)
Άντε, μας έλειψες...

Monday, November 12, 2007 12:08:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home