Thursday, February 10, 2011

Είμαι αριστερός

Είμαι αριστερός. Έχω άποψη. Έχω πολλές απόψεις. Τις εκφράζω, υπό μορφή σχολίων, σε μπλογκς και στο τουίτερ. Στη δουλειά δεν πολυμιλάω, δεν είναι το κατάλληλο περιβάλλον. Στη γυναίκα μου δεν τα λέω, δεν έχει υπομονή. Βιβλία δεν γράφω, δεν χρειάζεται, τα ξέρω ήδη απ' έξω αυτά που θα γραφα.
Δεν πολυδιαβάζω με την έννοια της μελέτης. Κανα τσιτάτο από δω, καμμιά ωραία ατάκα από κει. Βασικά, δεν μου πολυχρειάζεται κιόλας το διάβασμα. Είμαι αριστερός. Το χω απ' του φυσικού μου το μυαλό ξουράφι.

Είμαι αριστερός. Όλη μέρα ξεροσταλιάζω με Αίγυπτο και Τυνησία στην τηλεόραση. Βέβαια, δεν ξέρω τίποτε για Αίγυπτο και Τυνησία. Και δεν με πολυενδιαφέρουν κιόλα, γιατί είμαι και λίγο Χριστιανός, κι όλες αυτές οι μαντίλες και τα τουρμπάνια με απωθούν. Αλλά δεν χρειάζεται να με ενδιαφέρουν για να τα παρακολουθώ. Είμαι αριστερός.

Είμαι αριστερός, για αυτό μου τη σπάει πάρα πολύ ο εθνικισμός, ο σωβινισμός και ο ρατσισμός. Των άλλων. Εμένα δεν με πιάνουν, γιατί είμαι αριστερός.

Είμαι αριστερός. Τον Μαρξ και τον Έγκελς τους παίζω στα δάχτυλα. Ξέρω τέσσερις φράσεις του ενός και δύο του άλλου. Αλλά έχω ο άτιμος τρομερό ένστικτο για το πότε να τις πετάω στην κουβέντα.

Είμαι αριστερός. Για μένα η ζωή είναι ένα καφενείο όπου ρητορεύω για να εντυπωσιάζω τους φίλους μου και να τη σπάω στους εχθρούς μου. Έχω καλλιεργήσει την εξυπνάδα σε βαθμό βλακείας. Όταν ανοίγω το στόμα μου λέω τέτοιες εξυπνάδες που ανατριχιάζω.

Είμαι αριστερός και έχω επιλύσει όλα τα θέματα ιστορικού υλισμού, διαλεκτικού υλισμού, αντιανθρωπισμού και μεταμαρξισμού στη βάση πρωτότυπων συγκολλήσεων από φράσεις που άκουσα σε μια συγκέντρωση, κάτι που μου είπε ο θείος μου, και αυτό που μου ρθε στο μυαλό προχτές εκεί που έτρωγα μακαρόνια.

Είμαι αριστερός, για αυτό είμαι ενάντιος στην εξουσία οποιουδήποτε δεν είναι εγώ και προστατεύω τα δικαιώματά μου, εφόσον τα δικά μου δικαιώματα είναι φύσει αριστερά.

Είμαι αριστερός και τις νύχτες φαντασιώνομαι ότι μιλάω από μπαλκόνια ή εποπτεύω στρατεύματα από το ύψωμα ενός λόφου. Το πρωί που ξυπνάω ανακαλύπτω ότι δεν έχω ούτε ακροατήριο ούτε στρατιώτες γιατί είναι και οι άλλοι αριστεροί οπότε λείπανε γιατί είχανε τις δικές τους φαντασιώσεις να παρακολουθήσουν.

Για μένα, σκοπός του να είσαι αριστερός είναι το να είσαι αριστερός. Γιατί κάτι πρέπει να είσαι σ' αυτή τη ζωή. Άλλους σκοπούς δεν πολυεμπιστεύομαι γιατί ως αριστερός είμαι και σκεπτικιστής.

Είμαι αριστερός γιατί μ' αρέσει να "τη λέω", να κάνω κριτική σ'αυτούς που με κυβερνάνε. "Ου ρε", "κάτω!", τέτοια. Όταν με ρωτήσει κανείς σε τι κοινωνία θα ήθελα να ζω, απαντώ αμέσως "σε μια κοινωνία όπου θα μπορώ για πάντα να είμαι αριστερός." Και μετά συνειδητοποιώ ότι εννοώ αυτήν εδώ.

Καλά είναι.



Το κείμενο είναι από αυτό το post, από το blog "Radical Desire". Μου το έστειλε η Φανή, η οποία το βρήκε στο indymedia, εδώ.

5 Comments:

Blogger Ασκαρδαμυκτί said...

Μου φαίνεται πως αυτό είναι το "νέο κομμουνιστικό μανιφέστο"!

Monday, February 21, 2011 3:10:00 pm  
Blogger Jason said...

Το κομμουνιστικό μανιφέστο θα είναι στο επόμενο post.
Αυτό το κείμενο είναι για έναν τύπο Έλληνα πολύ χαρακτηριστικό που όλοι γνωρίζουμε κάπου γύρω μας. Θεωρεί τον εαυτό του αριστερό και επαναστάστη μέσα στα όρια του κεφαλιού του και πουλάει κουλτούρα και πολιτική συνείδηση που την έχει πιστέψει ακόμα κι ο ίδιος πια.

Monday, February 21, 2011 5:43:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Αυτό ειδικά το δεν διαβάζω το έχουμε γενικά ως κοινωνία. Που τα ξέρουμε όλα αλλά ποτέ δεν ανοίγουμε ένα ρημάδι βιβλίο να ξεστραβωθούμε. Γιατί έχουν ενδιαφέρον τα βιβλία αυτά ασχέτως αν διαφωνείς ή όχι. Κάποιοι ακόμη και μία προκήρυξη βαριούνται να διαβάσουν :-) και ότι ξέρουν για τους αντιπάλους τους είναι από αυτά που λέει ο γραμματέας. Οι ίδιοι αναπαράγουν απλά αυτή την άποψη, είναι δεν είναι σωστή.

Με αφορμή την επανέκδοση των ποιημάτων του Σκαρίμπα είχε πει κάτι πολύ ενδιαφέρον ο Διονύσης Τσακνής. "Είναι καιρός ως αριστεροί να αρχίζουμε να διαβάζουμε γιατί κάποτε η αριστερά μας έμαθε να διαβάζουμε" - φυσικά μιλούσε για την δική του γενιά. Και δεν εννοούσε τα πολιτικά κείμενα αλλά μιλώντας με ανθρώπους εκείνης της γενιάς μαθαίνω ότι εκείνη την περίοδο ακόμη και το ΚΚΕ προωθούσαν υψηλή λογοτεχνία , όπως πχ ο Μάρκες ή τον ποιοτικό κινηματογράφο. Ένα ακόμη παράδειγμα , αν επισκεφτείς την ιστοσελίδα του Μάνου Χατζιδάκι θα δεις ότι υπάρχει ένα ηχητικό ντοκουμέντο εκπομπής του Χατζηδάκι στον 902, όπου φυσικά δείχνει μία άλλη νοοτροπία.

Αυτά τα ολίγα και διάσπαρτα από μέρους μου. Ελπίζω κάποια στιγμή να ξεφύγουμε από τις ατάκες που είναι εύκολες (αν και χρήσιμες σε κάποιες καταστάσεις) και να αρχίσουμε να μπαίνουμε στην ουσία.

Friday, February 25, 2011 1:52:00 pm  
Blogger Jason said...

Νομίζω ότι ο Έλληνας αριστερός (είτε ο αυθεντικός αριστερός, είτε κι αυτός ο wannabe-αριστερός που περιγράφει το κείμενο), εκτός από τα ελαττώματα της αριστεροφροσύνης κουβαλάει και τα ελαττώματα του ελληνικού γονιδίου, πχ. είναι ξερόλας όπως όλοι οι Έλληνες, απλώς στη δική του περίπτωση μπορεί να φαίνεται πιο ενοχλητικό. Επίσης, κουβαλάει και τα επίκτητα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που μεγάλωσαν μέσα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και γενικότερα μέσα στην ελληνική κοινωνία, όπως η απέχθεια για το ποιοτικό διάβασμα και τον ποιοτικό κινηματογράφο.
Μ' αυτά και μ' αυτά, είμαστε κλεισμένοι σε ένα κουκούλι που έχουμε φτιάξει και λέμε και ξαναλέμε ότι είμαστε ως Έλληνες ανήσυχοι, πολιτικοποιημένοι, ενήμεροι (όχι σαν τους Αμερικάνους που τα παίρνουν όλα μασημένα από το CNN - βλέπεις το MEGA είναι καλύτερης ποιότητας ενημέρωση), είμαστε έξυπνοι και δεν τρώμε τόσο πολλά χάμπουργκερ, είμαστε αλάνια βρε αδερφέ και γι' αυτό έχει πει ( ??? urban legend alert!!! ) ο Κίσινγκερ ότι ο ελληνικός λαός είναι δύσκολο να τιθασευτεί και πρέπει να του πλήξουμε τις ρίζες κλπ., γιατί εμείς είμαστε πιο αριστεροί απ' όλους ρε γαμώτο κι αυτό διότι είμαστε ατσίδες.
Sure.
Γι' αυτό και δεν έχουμε ανάγκη να ανοίξουν οι ορίζοντές μας. Γιατί τους έχουμε ήδη τεράστιους...

Saturday, February 26, 2011 4:04:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

νομίζω ότι η λογική των συνωμοσιών ουσιαστικά είναι χαρακτηριστική λογική των λούζερ.

Sunday, February 27, 2011 8:30:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home